לייעוץ ללא התחייבות
מלאו פרטים או חייגו 077-6203040

ניהול מוניטין בגוגל

ניהול מוניטין בגוגל – איך להציל עסק מרצח אופי באינטרנט?

אתם בוודאי משתמשים באינטרנט כדי לפרסם את העסק שלכם. לרוע המזל, אנשים יכולים להשתמש באינטרנט כדי להפיץ שקרים על אנשים ועסקים. כל עסק צריך להיות מודאג מהמוניטין המקוון שלו. לפיכך, ראוי לשקול שכירת שירותים של ניהול מוניטין בגוגל, שיעזור להציל את העסק שלכם מרצח אופי באינטרנט.

איך מתגוננים מפני הכפשה ברשת?

  1. הגדירו את Google Alerts – זה לא פשוט להתחיל לסרוק את האינטרנט כדי למצוא מידע על העסק שלכם. אבל אתם יכולים להגדיר התראות של גוגל. לאחר ההגדרה, גוגל תשלח לכם אימייל על כל אמירה שפורסמה באינטרנט ומתייחסת לעסק שלכם. תזדקקו לחשבון ג׳מייל כדי להגדיר התראות אלה.
  2. ניתוח האמירה ברשת – לא כל מידע שלילי הוא לשון הרע. לכן, לפני כל דבר אחר עליכם לנתח את האמירה המכפישה. 

כדי שזו תיחשב כלשון הרע היא חייבת לעמוד במספר דרישות, לדוגמה:

  • האמירה זיהתה אתכם במפורש, או שאדם סביר יבין שהאמירה מתייחסת לעסק שלכם.
  • האמירה חייבת להיות שקרית (דעה לא נחשבת כשקרית רק בגלל שהיא שלילית).
  • האמירה אינה דעה (הדעות מוגנות, גם אם הן שליליות).
  1. השיגו הוכחות לכך שהאמירה שקרית – לדוגמה, אם מישהו טוען שקיבל מכם שירות גרוע ב-27 באוגוסט 2020, עליכם לבדוק אם האדם אכן ביקר בעסק שלכם באותו יום. אם לקוח טוען שחייבתם אותו במחיר גבוה מדי, מצאו את החשבון שלו ובדקו את הדברים, כדי לוודא שכול החיובים מדויקים. 

אחת הדרכים שתעזור לכם להבדיל בין דעה לעובדה היא על ידי בדיקה אם אתם יכולים להפריך את האמירה. דעה, כמעט בלתי אפשרי להפריך.

  1. השיגו הוכחה לפגיעה במוניטין שלכם – למעשה, עליכם להראות שאמירת לשון הרע פגעה בכם בדרך כלשהי. כעסק, הפגיעה הברורה ביותר תהיה פיננסית. כלומר, ירידה במכירות או אובדן הזדמנויות עסקיות בעתיד. יהיה עליכם להכין דוח פיננסי כדי להציג את הירידה בהכנסות.
  2. קבעו אם לנתבע יש הגנה אפשרית מפני התביעה שלכם ללשון הרע. אם לנתבע יש הגנה משפטית, לא תצליחו לזכות בתביעה שלכם בגין לשון הרע. אם לנתבע יש הגנה מפני תביעתכם, הוא יכלול זאת בתשובתו לתביעתכם וגם אם תטענו בהצלחה, ההגנה תוכל להביס את תביעתכם והמשפט יסתיים. 

מהן ההגנות הנפוצות מפני לשון הרע? לדוגמה:

  • אמירת אמת – כלומר האמירה עליכם לא הייתה שקרית, וזו הגנה מוחלטת מפני לשון הרע.
  • הצהרת דעה – אמירת דעה ניתנת לדיון משפטי, ובתי משפט שונים עשויים להסתכל בדרכים שונות על האמירה המכפישה.
  • ביטול האמירה המשמיצה – אם הנתבע חזר בו מאמירתו, בדרך כלל הסכסוך יסתיים.
  1. להיפגש עם עורך דין – ברגע שמצאתם אמירות מכפישות על העסק שלכם באינטרנט, מומלץ להתייעץ עם עורך דין שיעזור לכם לדון בצעדים הבאים שעליכם לנקוט. קחו בחשבון שחוק לשון הרע הוא חוק מסובך, ורק עורך דין מוסמך יוכל לייעץ לכם כראוי.
077-6203040
052-4701670
רח' כיאט 6, חיפה
רח' הרצל 3, נס ציונה
שינוי גודל גופנים
ניגודיות