דלג לתכון הראשי
לייעוץ ללא התחייבות
מלאו פרטים או חייגו 077-6203040

אתרי אינטרנט שהלקוחות שלכם יאהבו

בניית אתרי אינטרנט הם עולם שלם של ידע מקצועי הכולל בתוכו היבטים מקצועיים מתחומים שונים כגון ידע טכני, עיצוב גראפי, ניסיון בשיווק והכרות עם קהל יעד ועד לפסיכולוגיה תקשורתית.

אתר אינטרנט שבנוי בצורה מקצועית לא בהכרח יהיה האתר שיעניק ללקוחות שלכם את חווית הגלישה הטובה ביותר ומעבר לשלב הטכני של בניית אתרים ישנם הרבה שלבים ותכנונים מקדמים שיש לקחת בחשבון בשלב שבו מרכיבים את אפיון האתר.

מאמר זה יעסוק בתכנון אתרי אינטרנט מראיית המבט של הגולש ויסביר כיצד יש לתכנן אתר אינטרנט שהגולשים שלכם ייהנו להשתמש בו ויאהבו לחזור אליו.

ראשית נתחיל בתכנון דפי אתר אינטרנט נוחים לשימוש

יצירת דף בית מזמין

דף הבית לא סתם קיבל את שמו ואכן הוא הדף החשוב ביותר באתר האינטרנט שלכם. תפקידכם הוא לוודא כי דף הבית של האתר שלכם הוא מזמין וברור ככל שניתן.
דף הבית הוא הפנים של העסק שלכם באינטרנט ועליו להסביר תוך שניות ספורות לגולש שהוא הגיע למקום הנכון ושבאתר זה הוא יוכל למצוא את אשר הוא מחפש.
לכל אתר בהתאם לאופי הייחודי שלו יש להתאים דף בית באופן אישי לטובת הגולשים אך ישנם אבני יסוד שחייבים להמצא בכל דף בית:
לוגו ברור וגדול של החברה שלכם
סלוגן החברה שלכם
מספר טלפון ופרטי יצירת קשר
אבני יסוד אלו יעזרו לגולשים להבין שהם מצאו את מי שהם חיפשו ובמידה וזאת ההכרות הראשונה שלהם עם העסק שלכם, כך הם יוכלו לזכור אתכם בקלות וליצור איתכם קשר במהרה.

דף בית לאתר תדמיתי
דף בית לאתר תדמיתי צריך לכלול כאמור פרטי יצירת קשר ולוגו חברה ובנוסף עליו להציג באופן בולט את שירותי הליבה של העסק ואת הנושאים שבו האתר עוסק.
ניתן לבצע זאת על ידי גלריית תמונות עם הסברים טקסוטאלים או על ידי יצירת עץ שירותים.

דף בית לאתרי פורטל
אתרי פורטל לרוב מרכזים כמות תוכן גדולה במגוון נושאים ממוקדים לתחום מרכזי, חשוב להבהיר לגולש מה התחום העיקרי שבוא האתר עוסק ומה הנושאים שבהם ניתן למצוא מידע באתר.

דף בית לאתרי חנות
מטרתם של אתרי חנות הם למכור כמה שיותר מוצרים בכמה שפחות זמן וכמה שפחות התערבות של יד אנושית ולכן מומלץ למקם בדף הבית את המוצרים הנמכרים ביותר באתר מכירות או את המוצרים שנמצאים במבצע.

דף בית לאתרי אינדקס
דף בית לאתרי אינטרנט יכלול רשימות פרסומיות כאשר מדובר על אתר הנוגע לתחום אחד או מיון לקטגוריות כאשר מדובר על אתר המציע מספר אינדקסים בתחומים שונים.

המטרה של דף הבית היא להבהיר לגולשים שלכם לאן הם הגיעו וכיצד הם יכולים לקבל את מבוקשם באתר שלכם ומכן על דף הבית להשיג 2 מטרות:
להשאיר את הגולשים באתר
לגרום לגולשים לנווט לדפים פנימיים באתר
השקיעו מחשבה בתוכן שיוצג בדף זה ותהנו מגולשים שנשארים הרבה זמן באתר ועוברים בין מספר גדול של דפים – זה המדד לאתר מוצלח.

ניווט נוח באתר על ידי הכוונה של הגולש

האתר שלכם הוא בגדר חידה עבור הגולשים, מבלי שתתנו להם מפה הם לא יוכלו למצוא את דרכם באתר וסביר להניח שידלגו לאתר אחר.
ישנם 2 דרכי ניווט מומלצים לאתרי אינטרנט שכדאי לכם לאמץ

תפריטי ניווט באתר

באתר אינטרנט יכולים להיות 3 תפריטי ניווט תפריט ראשי בחלק העליון של האתר המרכז את הלינקים אל הדפים המרכזיים, תפריט ניווט צדדי המסייע לגולשים לנווט אל דפים פנימיים באתר בהתאם למיקום שלהם, תפריט תחתון אשר מציע לגולשים קישורים שימושיים למקורות מידע אשר נמצאים בתוך האתר או מחוץ לאתר.

ניווט על ידי קישורים פנימיים

קישורים פנימיים באתר למעשה מציעים לגולשים שלכם "המלצות" למידע נוסף שנמצא באתר או ניווט לקטגוריות ראשיות ודפים מרכזיים.
הקפידו לקשר את הדפים השונים באתר אחד עם השני כדי לתת לגולשים שלכם המלצות למקורות מידע פנימיים נוספים.
ניווט נוח ומהיר באתר יכול להיות גורם להצלחה או כישלון של אתר בעיקר כאשר מדובר באתרים המציעים מידע מקצועי או מוצרים למכירה.

אתרי אינטרנט שהלקוחות שלכם יאהבו

הצגת תוכן נכונה באתרי אינטרנט

לא משנה איזה אתר אינטרנט יש לכם ומה המטרה שלו, בסופו של דבר תפקידו של אתר הוא לספק תוכן לגולשים וככל שהתוכן שלכם יהיה עדכני יותר, חדשני יותר ומקורי יותר כך הגולשים שלכם ישתמשו בו בצורה טובה יותר וישתפו אותו עם המכרים שלהם.

הקפידו על הצגה ברורה של התוכן בפונט ברור ובגודל סביר, על רקע ללא צבעים בהירים מידי או צבעים שיקשו על צפייה ממושכת באתר.
כל תוכן צריך לכלול הנעה לפעולה כל שהיא בין אם מדובר על מעבר לרכישה או מעבר לטופס יצירת קשר ולכן יש להתאים את הצגת התוכן לנושא הדף.

תכנים אינפורמטיביים צריכים להיות מחולקים לפסקאות אשר ממצות כל נושא ומומלץ להוסיף לכל פסקה כותרת המתארת אותה ומציינת מעבר בין פסקאות.
תכנים שיווקים ומכירתיים צריכים לכלול בתוכם מידע אשר יסייע לגולש להבין מדוע עליו לרכוש את המוצר וקישור ישיר לדף רכישה מהיר.

הקפידו על אחידות בין הדפים השונים וסימול קטגוריות שונות בצבעים או באייקונים על מנת לעזור לגולש להבין בצורה אינטאטיבית היכן הוא ממוקם באתר.
הקפידו לעדכן את התכנים באתר במידה ויש צורך על מנת שתציגו לגולשים שלכם את המידע העדכני ביותר.

לינקים שבורים ודפים לא קיימים

אין דבר שיותר מתסכל גולש מלהגיע לדף שאינו קיים או לדף שאינו רלוונטי לחיפוש של הגולש.

במידה ודף מסויים אינו רלוונטי יותר לאתר ואתם מעוניינם למחוק אותו, צרו לכם דף מסודר לכך המורה על שגיאה מסוג 404 (דף האינטרנט לא נמצא על השרת). כך תעדכו את הגולשים שלכם שהדף כבר לא קיים או לא רלוונטי יותר, הציעו בדף השגיאה מנוע חיפוש פנימי באתר לניווט נוח או תפריט ניווט לקטגוריות נבחרות.
במידה ובחרתם להעביר דף למיקום אחר הקפידו לשמור על אותה הכתובת של הדף על מנת למנוע ניווט לא נכון במידה ולא תוכלו לשמור אותו URL בצעו הפניה קבועה מסוג 301 לכתובת החדשה.

תמונות וגרפיקה

לפי הפתגם העתיק "תמונה אחת שווה 1000 מילים" וזה נכון גם לאתרי אינטרנט.
תמונות ויזואליות של מוצרים או שירותים יעזרו לגולש להבין באופן אינטואיטיבי שהוא נמצא בדף הנכון. במידה ובחרתם להשתמש בתמונות או מודעות מסוג מדיה עשירה באתר אל תעמיסו יותר מידי גרפיקה שכן זה עלול לגרום לדיסאוריינטציה באתר.

בנוסף מומלץ להשתמש במודעות מדיה עשירה אשר אינן כוללות סאונד המופעל אוטומטית או הבהובים כלשהם שעלולים להטריד את הגולשים.

פריסת האתר ותצוגה

מכשירים ניידים הפכו להיות חלק מרכזי בחיינו וכך גם השימוש באינטרנט נהיה זמין ונוח במכשירים ניידים, ולכן יש להתאים את אתר האינטרנט לצפייה בטלפונים סלולריים.

כיום רוב חברות בניית האתרים מעצבות אתרי אינטרנט ברוחב ממוצע של 960 פיקסלים על מנת שהאתר יראה בצורה ברורה במסכי המחשב, שרובם עובדים בפורמט של 16:9.

אך אתרים רחבים יותר נראים קטנים יותר במכשירים ניידים ולכן מומלץ לפנות לפתרונות המציעים אתר אינטרנט מותאם למכשירים ניידים.
אחד הפתרונות הנוחים יותר הוא בניית אתררספונסיבי אשר פורס את האתר בצורה מותאמת אישי לכל גודל מסך שהוא בצורה אוטומטית.
פתרון נוסף הוא בניית אפליקציה לאתר המותאמת לתצוגה במכשירים ניידים.

בניית אתר אינטרנט אשר ישמש את הלקוח בסופו של דבר יהפוך אתכם לסיפור הצלחה כל עוד הגולשים יוכלו להנות ממה שהאתר שלכם יכול להציע להם כך גם האתר שלכם יהנה מחשיפה אורגנית במנועי חיפוש, חשיפה אורגנית ברשתות חברתיות והפניות מאתרים אחרים.

חברת EKDESIGN מציעה לכל לקוחותיה ייעוץ מקצועי וצמוד לאפיון אתרי אינטרנט מקצועיים ושימושיים אשר יסייעו לגולשים שלכם להפיק מאתר האינטרנט שלך את המירב.

חברתנו מעסיקה מומחים לניתוח דפוסי גלישה באינטרנט, אנשי שיווק וקריאטיב שיעזרו לכם למצוא את הנוסחה המנצחת לאתר אינטרנט מצליח.

077-6203040
052-4701670
רח' כיאט 6, חיפה
רח' הרצל 3, נס ציונה