Meta description או תיאור הדף לא מהווה השפעה על קידום האתר כבעבר. המטרה האמיתית ל- Meta description היא "To sell the click". השפעה של תגית זו היא לא יותר מאחוז אחד מכלל הפקטורים המשפעים על SEO – קידום אתרים. אם משהו כבר מצא את האתר שלכם במנועי החיפוש, הגיוני שעבודת ה-SEO כבר בוצעה. נותר להכניס Meta description שיגרום לגולש להקליק על הקישור לאתר שלכם. לכן על תיאור הדף המופיע בתוצאות גוגל להיות שיווקי וענייני. יש כאן מהלך מאוד קריטי ממצב שהגולש נמצא מחוץ לאתר ומה שעשוי לשכנע אותו כן להיכנס לאתר זה התיאור הקצר הזה של שני המשפטים המופיעים בגוגל והמתארים את הדף של אותו קישור. רבים לא מייחסים לכך מספיק חשיבות!
במידה ואין Meta description, גוגל עשוי לקחת את האינפורמציה ממקור אחר. אתם לא ממש רוצים שגוגל יעשה בשבילכם את העבודה… עוד דבר, התיאור לא יכול להיות ארוך יותר מ-155 תווים. מספר זה חשוב מאוד. כל מה שיהיה מעבר למספר זה גוגל מקצץ ומכניס שלוש נקודות (…). באינטרנט ניתן למצוא נתונים של מספרים לגבי התיאור כמו 10-12 מילים, 200 תווים וכדומה, אין ממש מספר מדויק. 155 תווים הוא המספר המדויק, תזכרו מספר זה. הנה אתר עם אפליקציה המבצעת ספירת תווים.
עוד דבר שעשוי למשוך את הגולשים הוא בתיאור המטה הם מילים וביטויי מפתח שיופיעו כטקסט מודגש. לגבי התוכן התיאור, יש ליצור טקסט שייתן פתרון לצרכי הגולש – עוד דבר שעשוי לגרום לגולש להיכנס לאתר שלכם. פעולות אלו עשויות להביא לשיפור מזערי בכניסה לאתר שלכם אבל מבחינת רווחים – הם עשויים להיות הרבה יותר מ"שיפור מזערי". בדוגמא הבאה תוכלו לראות כיצד גוגל מקצץ בתיאור שהוא ארוך מדי ומוסיף שלוש נקודות (…) ומתחתיו קישור עם תיאור מטה מלא. שימו לב שביטוי המפתח "בניית אתרים" מודגש ומופיע במספר מקומות.
לסיכום, לתגית Meta description יש חשיבות עליונה במשיכת גולשים לאתר שלך למרות שזהו טקסט מאוד מוגבל. טקסט זה חייב "To sell the click". אתה רוצה רוצה לגרום לגולש להבין שלך באתר יש פתרון לצרכיו. המוצר שיש לך הוא בדיוק הפתרון לבעיה כלשהי, ולכן לתיאור הדף המופיע בגוגל יש משקל כל כך משמעותי.