כשגולשים מגיעים לדף נחיתה מקישור ממומן, בדרך כלל, זאת פעם ראשונה שהם מבקרים באתרכם. יש לבצע אופטימיזציה לדף נחיתה זה כך שלקוחות פוטנציאליים יזהו מייד מה התועלת שניתן להפיק מהמוצרים שהחברה שלכם מספקת. כמו כן, דף נחיתה זה צריך להציג בקצרה במה אתם שונים מהמתחרים שלכם. במידה והמוצר שאתם מציעים בדף הנחיתה מורכב מדי גם אם כותרת הדף, התיאור שלו, וכפתור ה-Submit (ליצירת קשר, ביצוע הזמנה) ברורים – זה לא יספיק כיוון שהגולש יצטרך להתאמץ מאוד להבין מה אתם רוצים למכור לו.
בנוסף, עליכם להדגיש מהם היתרונות שלכם לעומת המתחרים שלכם, ולמה שווה לבצע הזמנה דרכם. במידה ומה שאתם מציעים למכירה מורכב, כדאי מאוד לתת הסבר לכך בתמונות, שרטוט או טקסט בתבליטים (bullet points). כל זאת במטרה אחת שהלקוח יבין בזמן קצר מהו מהות המוצר שלכם, ולמה כדאי לו לקנות אותו מכם.
מה כדאי לכלול בעיית בניית דף נחיתה?
1. שמרו על פשטות. ברגע שלקוח פוטנציאלי מגיע לדף הנחיתה עליו להבין מיידית מה אתם מציעים לרכישה ולהבין את המוצר. אם המוצר שלכם מורכב ומסובך, עשו שימוש בפסקאות קצרות ובתבליטים במטרה שהלקוח יבין במהרה מה מציעים לו.
2. צמצום אפקטים מיוחדים למינימום. אם מהירות הגלישה של הלקוח היא איטית או שגולש בדפדפן שלא בדיוק מתאים, יש סיכוי סביר ששימוש באפקטים מיוחדים יבריחו את הגולש, והפסדתם לקוח פוטנציאלי. אתם לא רוצים שהגולש יעזוב את דף הנחיתה לפני שמבצע פעולה לקנייה, ולכן עליכם לבצע אופטימיזציה לתמונות ואפקטים מיוחדים כך, שדף הנחיתה יטען מהר ולא יסיח את דעתו של הגולש מהמטרה העיקרית – ביצוע קניית מוצרכם.
3. ניווט קל. לא מומלץ להסיר את הניווט בדף הנחיתה שמוביל לאתר החברה שלכם – זה עלול לעצבן את הלקוחות. ישנו חוק ישן שאומר שאם קיים ניווט בדף הנחיתה אז עלולים להפסיד לקוח פוטנציאלי. יחד עם זאת, רבים מהגולשים מעוניינים לדעת יותר על החברה שממנה מעוניינים לקנות מוצר או שירות כלשהו. הגולשים רוצים לבדוק מה עוד אתם מציעים ללקוחותיכם, לרכוש אמון בחברתכם, ולדעת שהחברה שלכם אכן היא חברה לגיטימית לפני שמבצעים רכישה.
4. בדיקת מספר דפי נחיתה. שימוש בתוכנות כמו Google Analytics מאפשרת בדיקה של מספר דפי נחיתה ביתר קלות. כדאי להשתמש בכותרות שונות בדפי הנחיתה, שימוש בטקסטים שונים, ומיקום כפתור Submit ליצירת קשר במקומות שונים בדפי הנחיתה. שינויים קטנים אלו עשויים לשפר את המכירות ב-10 אחוזים ויותר. חברת Skype שינתה את דף הנחיתה שלה באופן שבמקום טקסטים מרובים הכניסה תמונה של סבא מחייך המשוחח עם נכדו באמצעות Skype – מה שהביא לעלייה דרסטית במכירות שלהם.
לסיכום, חברות נאבקות במטרה למשוך לקוחות פוטנציאליים לאתר שלהם, ולכן יש לבצע אופטימיזציה (ייעול) לדף הנחיתה באופן שגולשים יהפכו ללקוחות, ויהיה שיפור ביחס ההמרה. יחס ההמרה נקבע לפי כמות כניסות הגולשים לאתר לעומת מספר הגולשים שיצרו קשר באמצעות דף הנחיתה.
מומלץ להשתמש בתוכנת ניתור דף הנחיתה כדוגמת Google Analytics בכדי לעקוב אחר יחס ההמרה, ובנוסף לדעת מהו ה- bounce rate (כניסה לעמוד הנחיתה ויציאה ממנו ללא ניווט לדפים אחרים באתר).