דלג לתכון הראשי
לייעוץ ללא התחייבות
מלאו פרטים או חייגו 077-6203040

שימוש בצבעים כמקדמי מכירות

כלל ידוע בקרב אנשי עיצוב אתרים , קובע שקומפוזיציה נכונה של צבעי האתר היא מאבני היסוד של עיצוב האתר. שימוש נכון בצבעים הוא בעל חשיבות עליונה להעברת מסרים שיווקיים ומשמש כמקדם מכירות מהדרגה הראשונה. אם אתם לא מאמינים, אתם מוזמנים לשאול את אנשי מהשיווק של אורנג' מה משיכת מכחול כתומה יכולה לעשות למכירות?

כאשר אתם בוחרים את הצבעים שיאפיינו את האתר שלכם עצרו לרגע ושאלו את עצמכם: מהו המוצר שאתם מוכרים באתר? ומהו קהל היעד של המוצר אותו אנו רוצים למכור? לצבעים יש קונוטאציות סמליות רבות עוצמה והם משפיעים מאוד על הבחירות הלא מודעות של הלקוח בעת החלטה על ביצוע רכישה. כך למשל, אם אתם משווקים מוצר מזון מסוים עדיף להימנע משימוש בצבע הכחול, מהסיבה הפשוטה שבטבע כמעט ואין מזון בצבע כחול, למעט כזה המכוסה בעובש.

מעבר לכך שימוש בצבעים יכול להשרות אווירה נעימה ונוחה לגולש ולהעביר את הרעיון של בית העסק שלכם או ההרגשה שיש בבית העסק שלכם דרך האתר. נוסף באתרים בעלי תוכן רב רצוי להשתמש בצבעים עדינים ונעימים לעיניים בכדי למנוע עייפות של הקורא מן תהליך הקריאה.

התאמת צבע לקהל היעד על פי גילאים

עיצוב אתרים המכוון לקהל המורכב בעיקר מילדים יכול לשלב בחופשיות צבעים עזים וצעקניים כמו אדום וכתום האהובים מאוד עליהם. לעומת זאת, עיצוב אתרים המכוון לקהל מבוגר יותר ידבוק בצבעים מתונים ורגועים יותר כמו אפור, וגוונים עמומים של ירוק וכחול.
עיצוב של ספרים וחנויות עיצוב יכלול צבעים בעלי אפקט של ברק וזוהר ושילוב של צבעים עזים המראים על יצירתיות ואגרסיביות מידתית.

התאמת צבע לקהל היעד על פי מגדר

מחקרים בנושא העדפות מגדריות של צבעים הראו פעמים רבות שנשים מעדיפות באופן כללי צבעים "חמים" כמו כתום ואדום בעוד שגברים נוטים פעמים רבות לצבעים קרים כמו כחול וירוק. בחירת צבעים בזמן עיצוב אתרים צריכה, אם כן, לקחת בחשבון גם את המגדר של קהל היעד האם האתר שלנו מוכוון לנשים או לגברים.

צבעים כמקדמי מכירות

התאמת צבע לקהל היעד על פי תרבות

במקרה של עיצוב אתרים המיועדים לשווקים בינלאומיים כדאי להקדיש מעט מחשבה להעדפות התרבותיות של קהל היעד שלכם בכל הנוגע לצבעים. עיצוב אתרים שמכילים את הצבע הלבן, למשל, מתקשרים אצלנו לאירועים משמחים כמו חתונות. בסין, לעומת זאת, הצבע הלבן משמש בעיקר בלוויות וימי אבל. עוד הבדל קטן בינינו לסינים מתבטא למשל בצבע הירוק. אצלנו הצבע הירוק מתקשר עם פריחה וטבע, בסין לעומת זאת משתמשים בצבע הירוק על מנת לסמל בגידה בין בני הזוג.
הלוגיקה הזאת זהה גם לבחירה נכונה של תמונות לדוגמא בישראל יהיה אפשרי לשלב תמונה של זוג המתנשק בשקיעה, אך בהודו הדבר נחשב לטאבו ויכול לגרום לכעס מצד הגולש והבנה של נסיון לזלזול מצד בעלי האתר.

אז אל תשכחו, חשוב מאוד להוסיף צבע לאתר. משימה חשובה לא פחות היא בחירת הצבע הנכון.

077-6203040
054-90-22-777
רח' כיאט 6, חיפה
רח' הרצל 3, נס ציונה