דלג לתכון הראשי
לייעוץ ללא התחייבות
מלאו פרטים או חייגו 077-6203040

החלפת דומיין לאתר קיים

החלפת דומיין לאתר קיים יכולה להתקיים מכמה סיבות אשר המרכזיות שבהן היא מיתוג לאתר חדש או החלפת דומיין אשר מקשרים אליו אתרים לא רלוונטים ומפריעים לאתר להיות מקודם בתוצאות החיפוש האורגניות.

דומיין הוא למעשה הכתובת שמובילה את הגולש ישירות אל אתר האינטרנט שלכם אשר מאוחסן על גבי שרת, כל כתובת אינטרנט אשר יושבת תחת דומיין (לדוגמא yoursite.co.il/contact.asp) היא למעשה כתובת ייחודית אשר יכולה להתקיים רק במקום אחד בכל רחבי האינטרנט והיא מובילה לעמוד ייחודי עם תוכן ייחודי לכתובת זאת.

כאשר אנו מחליפים דומיין למעשה אנו מעתיקים את כל התוכן של האתר ומחברים אותו לכתובת אחרת מה שגורם לכפילות בייחודיות של התוכן.

למעשה מבחינת הגולשים ומנועי החיפוש האתר שלכם עובר לדירה חדשה ולכן צריך לעדכן את הגולשים, מנועי החיפוש ואתרים המקשרים אל האתר שלכם כי האתר עבר לכתובת אחרת.

על מנת להעביר אתר לכתובת חדשה ולהמנע מאיבוד תנועה של גולשים ומירידת מיקומים בקידום האורגני, יש לבצע את הפעולות הבאות:

  1. העברת כל התוכן מהאתר הישן אל האתר חדש.
  2. ביצוע הפניות מסוג 301 מהאתר הישן אל האתר החדש.
  3. יצירת דף 404 מותאם באתר הישן.
  4. יצירת דף 404 מותאם באתר החדש.
  5. יצירת מפת אתר עדכנית לאתר הישן.
  6. יצירת מפת אתר עדכנית לאתר החדש.
  7. עדכון מנועי החיפוש שהאתר עבר לכתובת חדשה.
  8. עדכון קישורים פנימיים.
  9. עדכון קישורים חיצוניים.
  10. בדיקת שגיאות לאיתור תקלות במידה והמעבר לא בצורה תקינה.

החלפת דומיין לאתר קיים

מתודת קידום האתרים כוללת את ביצוע הפעולות הבאות:

סעיף 1 : העברת כל התוכן מהאתר הישן אל האתר חדש

העברת התוכן במקרה שלנו לא מתבצעת באופן מעשי אלה אנו מפנים את הדומיין החדש לאותה נקודת אחסון בשרת וכך נמנעים מהסיכון של איבוד תוכן ושגיאות הקשורות לאחסון האתר.

סעיף 2: ביצוע הפניות מסוג 301 מהאתר הישן אל האתר החדש

הפניה מסוג 301 היא למעשה הדרך שלנו לעדכן את מנועי החיפוש כי הדף שנמצא תחת הכתובת oldsite.co.il/contact.asp עבר באופן קבוע לכתובת newsite.co.il/contact.asp, ביצוע פעולה זאת למעשה קריטית לנושא הקידום האורגני שכן מנועי החיפוש מבינים כי בדומיין החדש התוכן הוא מקורי ולא משוכפל או מועתק, בנוסף כחלק מפעילות קידום האתרים אנו משיגים קישורים מאתרים רלוונטים לעמודים רלוונטים באתר על מנת לשפר את דירוג העמוד במנועי החיפש (קישור = המלצה מבחינת מנועי חיפוש) והפניה מסוג 301 למעשה מעביר את ההמלצה לכתובת החדשה.

את ההפניות יש לבצע באופן ידני דרך הקובץ האחראי על כך בהתאם לשפת התכנות שבה האתר שלכם בנוי (htaccess | web.config) כך שכל עמוד יקשר בדיוק למקביל שלו בכתובת החדשה, וכך נמנע מירידה בדירוג האורגני של עמודים מקודמים, ומיצירת שגיאות מסוג 404 (דף לא קיים).

סעיף 3 + 4: יצירת דף שגיאה מסוג 404 מותאם

במידה וגולש בכל זאת הצליח להגיעה לכתובת באתר שלא קיימת עבורה הפניה מסוג 301, נרצה שהוא יראה עמוד שגיאה אשר יסביר לו כי האתר עבר לכתובת חדשה בצירוף קישור לאתר החדש.

זאת על מנת שהגולש לא יקבל עמוד שגיאה מסוג 404 עם קוד ארוך ומסובך ועקב כך יצא מהאתר ויעבור לאתר של המתחרים.

סעיף 5 + 6: יצירת מפת אתר חדשה

מפת אתר היא למעשה קובץ מסוג XML המרכז בתוכו את כל דפי האתר הקיימים מתחת לדומיין מסויים, כל דף במפת האתר מקבל דירוג לפי חשיבות שנע בסולם של 0.0 לחשיבות הנמוכה ביותר עד 1.0 לחשיבות הגבוה ביותר. בנוסף מצורף אל כל דף סעיף המגדיר כל כמה זמן הדף מתעדכן בתוכן חדש או משוכתב לצורך שמירה על רלוונטיות וכך מנועי החיפוש מקבלים המלצה מבעל האתר כל כמה זמן על הרובוט שלהם לסרוק דף מסויים על מנת להוסיף אל אינדקס החיפוש את השינוים שבוצעו בדף.

על ידי עדכון מפת אתר חדשה בכלי מנהלי האתרים של גוגל אנו למעשה מבקשים מגוגל לסרוק את הכתובות של הדומיין הישן ושל הדומיין החדש על מנת להשיג את התוצאות הבאות:

כאשר גוגל יסרוק את הדפים של הדומיין הישן הוא יראה שבוצעה הפניה מסוג 301 לכתובת חדשה ויחליף את הכתובת הישנה בכתובת החדשה בתוצאות החיפוש.

כאשר גוגל יסרוק את מפת האתר החדש הוא יעדכן דפים נוספים שמופיעים בכתובת האתר החדשה.

סעיף 7: עדכון מנועי החיפוש על המעבר לדומיין חדש

לכל מנוע חיפוש גדול יש כלי הנקרא "מנהל האתרים" ובוא ניתן לקבל נתונים כגון כיצד מנוע החיפוש סורק את האתר, מדרג את האתר, אילו שגיאות נמצאו בסריקת האתר, אילו פעולות מומלץ לבצע לשיפור הדירוגים בגוגל ואת האפשרות לשלוח בקשות ועדכונים לצוות גוגל.

על מנת שנוכל לעדכן את מנועי החיפוש על המעבר של האתר לדומיין החדש, יש צורך בפתיחת חשבון חדש עבור הדומיין החדש שלכם ושליחת בקשת עדכון למנוע החיפוש כי האתר שהיה קיים תחת הדומיין oldsite.co.il עבר לכתובת newsite.co.il.

סעיף 8: עדכון קישורים פנימיים

כל אתר אינטרנט בנוי על היררכיה אשר מתחילה בדף הבית ומתפרסת ככל שעוברים בין הדפים השונים, המעבר בין הדפים השונים מתבצע על ידי קישורים פנימיים בין העמודים השונים.

קישורים אשר קיימים באתר ונוצרו על ידי מערכת הניהול של האתר או על ידי המתכנת האתר יכולים להיות מוחלפים באופו אוטומטי כך שיקשרו אל הדומיין אחד על ידי יצירת סקריפט בשרת, קישורים אשר בוצעו באופן ידני באמצעות עורך הטקסט יכולים להיות מעודכנים באופן ידני בלבד.

חשוב מאוד לעבור על דפי האתר והמאמרים המפורסמים באתר ולעדכן את כל הקישורים הפנימיים.

סעיף 9: עדכון קישורים חיצוניים

כפי שנכתב בסעיף 2 קישור = המלצה וחלק אינטגרלי מקידום אתר אינטרנט במנועי חיפוש הוא למעשה להשיג את הקישורים הטובים ביותר מהאתרים התחרותיים ביותר על מנת לשפר את הדירוג של האתר שלכם במנועי החיפוש על ידי יצירת המלצות איכותיות ככל האפשר. על מנת לשמור על הדירוגים הקיימים במנועי החיפוש יש לעדכן את כל הקישורים אשר מפנים אל הדומיין oldsite.co.il כך שיפנו אל הדומיין newsite.co.il.

המשמעות היא יצירת קשר עם בעלי האתרים אשר מקשרים אליך ולבקש מהם לעדכן את הקישור.

סעיף 10: ניתור פעילות האתר וסריקת האתר לצורך איתור שגיאות ותקלות

על ידי ביצוע סעיפים 1-7 אנו אמורים למנוע תקלות, שגיאות וירידה במיקומים של הביטויים המדורגים, אך כמובן שלאחר סיום פעולת החלפת הדומיין יש לבצע בדיקות חוזרות על ידי מספר כלים ומכשירים מקוונים לאיתור כל שגיאות ותקלות שעלולות להתרחש ותיקונם במיידי.

נוסף על כך יש לבדוק האם עדיין מגיעים גולשים אל הדומיין הישן ובמידה ואכן הם מגיעים יש לפעול בכדי להעביר את תנועת הגולשים אל הדומיין החדש.

מעבר אתר לדומיין חדש יכול לגרום לאיבוד זמני של דירוגים במנועי החיפוש, אך כאשר המעבר מתבצע על פי ההנחיות של מנועי החיפוש עם מינימום אי נוחות עבור הגולשים אין סיבה שהאתר לא ימשיך להיות מדורג גבוה כפי שהוא היה מדורג . נוסף על כך מעבר האתר לדומיין חדש מעניק לנו הזדמנות לבצע ריענון ומחיקה של תכנים ישנים ולא רלוונטים מבלי לחשוש על ההשלכות העלולות להשפיע על דירוג האתר במנועי החיפוש.

צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם בייעוץ מקצועי ואישי בהתאם לאתר שלכם.

077-6203040
052-4701670
רח' כיאט 6, חיפה
רח' הרצל 3, נס ציונה