דלג לתכון הראשי
לייעוץ ללא התחייבות
מלאו פרטים או חייגו 077-6203040

מה זה AMP?

גולשים רבים משתמשים במכשירי טלפון ניידים ודרכם הם נחשפים לתכנים שונים. הם מעוניינים להיחשף אליהם במהירות רבה ולמהירות הטעינה של מכשירים אלו יש משמעות רבה. על  מנת לקצר את תגובת המכשירים יזמה גוגל פרויקט קוד פתוח שנועד לשפר את מהירות הגלישה ולשפר את חווית המשתמש בניידים.  הוא נקרא באנגלית accelerated mobile pages- שתרגומם בעברית הינו דפי מובייל מואצים. הפרויקט החל דרכו לקראת סוף שנת 2015 ובשלב הראשון הוא נועד לאתרי קניות, תיירות, בידור, וכדומה. ניתן לראות תצוגה מקדימה לדפים אלו בתוצאות  החיפוש של גוגל במובייל והם  מסומנים בתגית  AMP. דפים אלו הם למעשה דפי HTML רגילים  המשתמשים במספר כלים טכנולוגיים המשפרים את מהירות הטעינה שלהם. האופטימיזציה והעיצוב שלהם נתמכים על ידי כלים ותוכנות ייעודיות לכך.

מחקרים מראים כי לגולשים רבים אין סבלנות להמתין לטעינת אתרים איטיים והדבר בולט בעיקר בטלפונים ניידים. גולשים המשתמשים בטלפון עושים זאת, במקרים רבים, בזמן עבודה, בהמתנה בתור, בשעת נסיעה ובעוד מקומות והם  מבקשים לקבל מידע מהיר.  כ 40% מהמשתמשים יעזבו אתר אם  הטעינה שלו תארך זמן  העולה על 3 שניות. לפי ההערכות כל שניית עיכוב מורידה את כמות  הגולשים, והנזקים לאתר קניות ולאתרים אחרים דומים יכולים להסתכם באובדן הכנסות אדיר. השיפור של מערכת AMP מאפשרת טעינה במשך של 0.7 שניות שהיא מקבילה לאורך זמן של שני מצמוצי עיניים של אדם  ממוצע. בדפים חציוניים שאינם משתמשים בקוד AMP  זמן  הטעינה הינו 22 שניות וזה בערך הזמן שלוקח לאדם  ממוצע לעזוב את  האתר ולא לחזור אליו. השימוש בקוד הנ"ל משפר, איפה, משמעותית את מהירות הטעינה ומצדיק התקנתו. יחד עם זאת, יש לעמוד במספר תנאים שהעיקרי בהם  הוא שהדף יהיה תקף וניתן לגילוי. בנוסף, יש צורך להגדירו באמצעות כלים המתאימים לכך. מערכות ניהול תוכן דוגמת וורדפרס ודרופל יכולות לחסוך זמן עבודה למפתח אתר המשתמש קודים אלו.

לבעלי אתרים המשתמשים בקוד זה יש יתרון על אחרים בכך שלקוחותיהם יכולים לבצע פעולות קנייה, קריאה ואחרות במהירות רבה יותר. הדפים  הללו מספקים מענה מהיר לטווח הרצונות של  הלקוחות ובכך מסייעים לשמור על היתרון יחסי שלהם. הם יכולים לעקוב אחר הביצועי של דפי  AMP במספר דרכים. השוואת  התנועה של הגולשים לפני ההתקנה ואחריה. בדיקת המעורבות שלהם באתר על פי שיתוף גולשים אחרים, כמות עזיבה, מספר דפים אליהם  הם נכנסים ומדדי התנהגות דומים. מדד נוסף הינו כמות  ההמרות וערכן הכספי. גם לסוג המכשירים מהם  מגיעים  ההמרות, למקומם  הפיזי של המשתמשים ולקטגוריה אליהן הן שייכות  יש חשיבות. את המעקב ניתן לעשות באמצעות כלי ניהול אתרים של גוגל. ניתן להוסיף AMP לאתרים קיימים המתאימים לכך מבחינה טכנית. מומלץ לשלב טכנולוגיה זאת באתרים חדשים שנמצאים בתהליך בנייה.

077-6203040
052-4701670
רח' כיאט 6, חיפה
רח' הרצל 3, נס ציונה