דלג לתכון הראשי
לייעוץ ללא התחייבות
מלאו פרטים או חייגו 077-6203040

בניית אתרים למוסדות

בניית אתרים למוסדות – כשמדובר בבניית אתר אינטרנט או בעיצובו מחדש, קל להתמקד באסתטיקה. האם הגוון הצהוב הזה מתאים? האם הלוגו יהיה בצד שמאל או ימין של המסך? מה אם נוסיף GIF עם אנימציה באמצע העמוד?

בניית אתרים למוסדות צריכה לקחת בחשבון שעיצוב יפהפה בלבד, אינו מספיק! אתר המוסד צריך להיות מתוכנן כך שיהיה קל לשימוש עם חווית משתמש (UX) שתעזור למשתמשים לתקשר עם האתר שלכם בקלות.

מומחים לבניית אתרים למוסדות מציעים כמה הנחיות ועקרונות בסיסיים לעיצוב האתר החדש או המחודש שלכם, הנה שלושה מהם:

בניית אתרים למוסדות

אמנם, בעת בניית אתרים למוסדות אי אפשר להתעלם מחשיבות המראה הוויזואלי, עם זאת רוב האנשים לא מגיעים לאתר שלכם כדי להעריך עד כמה עיצוב האתר מרשים. הם רוצים להשלים פעולה כלשהי או למצוא מידע ספציפי.

לכן, בעת בניית אתרים למוסדות חשוב לא להעמיס אלמנטים עיצוביים מיותרים שלא משרתים שום מטרה פונקציונלית. העומס רק יקשה על המבקרים למצוא את מה שהם מחפשים.

בניית אתרים למוסדות מתייחסת גם לנקודות המבט של השימושיות וה-UX שמצדן, פשטות היא ההמלצה המובילה. אם כל רכיבי העמוד הנדרשים כבר נמצאים באתר, אז הוא כבר לא יכול להיות ׳פשוט מדי׳.

אפשר להשתמש בעקרון הפשטות בבחירות, כגון:

  • צבעים: מומלץ לא לכלול צבעים רבים בעיצוב, ולכול היותר חמישה צבעים שונים אבל עדיף פחות.
  • גופנים: לבחור בגופנים קריאים, על פני גופנים אומנותיים מדי. מומלץ להשתמש לכול היותר בשלושה גופנים שונים ובמקסימום של שלושה גדלים שונים.
  • גרפיקה: מומלץ להשתמש בגרפיקה רק אם היא נועדה לעזור למשתמשים להשלים את המשימה או לבצע פונקציה מסוימת.

עוד שירותים שאנו מספקים

בניית אתרים באנגלית >>  | חנות דיגיטלית לעסקים >> 

ליצור היררכיה חזותית

עיקרון זה קשור קשר הדוק לעיקרון הפשטות. היררכיה חזותית משמעותה סידור וארגון האלמנטים באתר כך שהמבקרים יימשכו באופן טבעי קודם כל אל האלמנטים החשובים ביותר.

המטרה היא להוביל את המבקרים להשלמת הפעולה הרצויה, באופן טבעי ומהנה. על ידי התאמת המיקום, הצבע או הגודל של אלמנטים ספציפיים, אפשר לבנות דף שיגרום למשתמשים להימשך תחילה לאלמנטים אלה.

ליצור ניווט קל ונוח

חשוב לתכנן ניווט אינטואיטיבי באתר כדי לעזור למבקרים למצוא את מה שהם מחפשים. באופן אידיאלי, המבקר אמור לנחות באתר שלכם ולא לחשוב פעמיים, היכן ללחוץ כעת. המעבר מנקודה א׳ ל-ב׳ צריכה להיות חלקה ככול האפשר.

הנה כמה טיפים לאופטימיזציה של הניווט באתר:
  • לשמור על פשטות מבנה הניווט הראשי (כשהוא סמוך לראש הדף).
  • לכלול ניווט בכותרת התחתונה של הדף.
  • לשקול להשתמש ב׳פירורי לחם׳ בכול עמוד (למעט דף הבית), כדי שהמשתמשים יזכרו את מסלול הניווט שלהם.
  • להוסיף סרגל חיפוש בחלק העליון של העמוד, כדי שהמבקרים יוכלו לחפש מידע לפי מילות מפתח.
  • לא להציע יותר מדי אפשרויות ניווט בכול עמוד.
  • לכלול קישורים בתוך הדף ולהבהיר לאן הם מובילים.

בנוסף, יש הממליצים לסדר את כל דפי האתר בצורה של פירמידה, כשדף הבית נמצא בראש, וכל שאר הדפים מקושרים מהקודים ויוצרים את השכבה הבאה.

077-6203040
052-4701670
רח' כיאט 6, חיפה
רח' הרצל 3, נס ציונה