שיווק ברשתות חברתיות

 שיווק ברשתות חברתיות - פייסבוק 

בראש ובראשונה פייסבוק היא רשת חברתית, והכללים העסקיים שאנו מכירים הנוגעים לתחומי מכירות קלאסים לא בהכרח עובדים ברשת חברתית. וזאת מכמה סיבות:
  1. כפי שהתחלנו פייסבוק היא רשת חברתית , והמשמעות היא שהגולשים מגיעים לשם לא בהכרח כדי שימכרו להם , אלא כדי ל'צוטט' עם החברים שלהם, והעבודה המכירתית איתם צריכה להיות שונה.
  2. קהל הפייסבוק הוא צעיר ( 17- 34 ) , מדובר בדור חכם וביקורתי , יליד עידן המידע , שלא קונה בהכרח כל מה שמנסים למכור לו , אלא מה שהוא צריך ( לא תמיד). הוא יכול במהירות ובקלות רבה לבדוק עם החברים שלו ברשתות החברתיות וברחבי הרשת אם המוצר הוא טוב ונכון לו. בנוסף מדובר בדור מאוד לא פאסיבי המחכה שימכרו לו דרך פרסום רגיל, אלא דור שאף מעוניין להיות אקטיבי במעמד המכירה, לבקר את המוצר ואף להציע הצעות יעול - בעיקר דרך כתיבת סטטוסים בדפי מעריצים.
  3. עידן הפרסום המסורתי כמו שהכרנו , מודעות בעיתונות, באנרים בפורטלים ועוד עדיין עובד, אך לא באותה אפקטיבית, ולעיתים פשוט חבל  על ההשקעה, כיוון שמדובר בדור – קהל גולשים הרבה יותר מתוחכם. רוב המשתמשים, כאשר הם גולשים בדף מסויים מתמקדים במרכז הדף ולא בבאנרי הפרסום המונחים/עומדים בירכתי המסך, טובים ונוצצים כל שיהיו. בנוסף מדובר בדור אשר סובל מ'הפרעת קשב וריכוז' קשה בעיקר כאשר הוא מוצף במידע פרסומי מכל כיוון, כך שפנייה עסקית אליו חייבת שתהה בצורה מתוחכמת.     

שיווק בפייסבוק

איך משווקים בפייסבוק

שוב נתחיל להסביר על דרך השלילה ( ולא במקרה ). בשונה מהפרסום המסורתי ( גם באינטרנט) בו פעולת הפרסום היא די פאסיבית;  באנר המונח בפורטל גדול, או מודעה בעיתון, יהיו מתוחכמים אשר יהיו , שעל המערך הפרסום אחראים אנשי פרסום מטעם הלקוח, השיווק והפעילות בפייסבוק ( בעיקר שמדובר בעסקים קטנים ) נעשית בצורה הכי טובה על ידי בעל העסק עצמו או על ידי אנשים מטעמו (אשר עבור הדרכה מקצועית של משווקי פייסבוק) באופן  המזכיר  עבודה על בלוג אישי.
העבודה כוללת עידכון יומי של הפייסבוק על ידי כתיבת סטטוסים והעלאת תמונות וסרטים הקשורים לפעילות החברה,  אשר נועדו לגרות משתתפי הפייסבוק להשתתף בשיחה ולהגיב  באופן שוטף  ולשתף את הרשמים והתכתבות שלהם עם החברים האחרים שלהם. פעילות זאת נוצרת על מנת ליצור קרבה אישית כלפי העסק ומה שהוא מייצג, מה שיוביל בסופו של דבר לרווח כלכלי. השיווק בפייסבוק הוא בסגנון של שיווק ויראלי, כמו רשת המתפרשת בכל מיני מקומות. כל תנועה של גולש פייסבוק נראית אצל כל החברי הפייסבוק שלו, וכיום בממוצע לכל פרופיל פייסבוק יש 130 חברים בממוצע.

דפי מעריצים ואפליקציות בפייסבוק

פייסבוק מורכבת מכמה וכמה פלטפורמות לניראות ולפעילות. ישנו הפרופיל האישי , שהוא הפלטפורמה הראשית והכי פופולארית שבה רוב הגולשים משתמשים. ישנו דף המעריצים שהוא פלטפורמה שפייסבוק פיתחה לצורך עסקים, או דמויות מפורסמות. דף שבו יהיו יישומים שבהם אפשר לתחזק פעילות של סלב או של עסק. במילים אחרות דף המעריצים הוא מעין מיני סייט קטן שבו מספר החברים /מעריצים אינה מוגבלת – בשונה מפרופיל אישי שבוא מספר החברים מוגבל ל – 5000 . יחד עם האפשרויות( הלשוניות ) שדף מעריצים מספק , ישנה גם האפשרות להוסיף בלשוניות יישומים – על ידי תכנות ( fbml ) – שונים כגון: באנים, מיני סייטים בפלאש , דפי התקשרות ועוד.
 
לא מצאת את שחיפשת? זקוק להכוונה? צור קשר ונוביל אותך בעולם האינטרנט, התקשר 077-6203040.
אתרים לטלפונים סלולריים
הקמת ערוץ יוטיוב
דף מעריצים בפייסבוק
בניית אתרים בטכנולוגיות שונות:
ASP.Net
ASP
MSSQL
JQuery
MySQL
WordPress
PHP
Flash
HTML5
W3C
  • אי.קיי.דיזיין - בניית אתרים
  • טלפון: 077-6203040
  • פקס: 077-6203041
  • אמייל: contact@ekdesign.co.il
  • כתובת: כיאט 6 חיפה, ישראל
  •  
  • צור קשר »