דלג לתכון הראשי
לייעוץ ללא התחייבות
מלאו פרטים או חייגו 077-6203040

שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט הוא אחד ממכלולי השיווק הנפוצים והמועדפים ביותר כיום. לשיווק באינטרנט, אשר כולל בתוכו פרסום באינטרנט בדרכים שונות, למעשה האינטרנט מאגד בתוכו את כל מדיות הפרסום העיקריות כגון טלווזיה (youtube וערוצי מדיה) רדיו ותוכן מודפס; ומעניק להם יתרון ברור שיכולת למדוד בצורה אפקטיבית את ביצועי הפרסום, כמות החשיפה וכמות המכירות.

לשיווק באינטרנט יתרונות רבים, בשנים האחרונות אף יותר ויותר אנשים בוחרים בדרך זו לעיתים לצד אפשרויות שיווק אחרות ולפעמים גם כגורם שיווקי מרכזי בתהליך הפרסומי.

האינטרנט כאמצעי פרסום

כבר זמן מה אנו מודעים לכוחו של האינטרנט כאמצעי פרסום רב השפעה. תכונותיו הייחודיות הן אלה ההופכות אוות לכלי שיכולת ההשפעה שלו מבוקשת ושימושית לצרכים ולגורמים שונים. ממאפייניו הבולטים- זמינות מידע, היקף החשיפה הנרחב איגוד המידע ומחיר ההשקעה הנמוך מבססים אותו כאמצעי פרסום מרכזי.
פרסום הוא למעשה אקט של הפצת רעיון או מסר מסוים באמצעות מדיום תקשורת המונים כלשהו- טלוויזיה רדיו עיתון או אינטרנט. פרסומת יכולה להתקיים בצורות ובאופנים רבים- פרסומת בטלוויזיה, מודעה בעיתון, תשדיר ברדיו, וכו'. גם באינטרנט ניתן להציג פרסומות מסוג זה, אך נוסף על כך גם בצורות נוספות שאינן מתאפשרות במדיומים האחרים. למשל- פרסום אינטראקטיבי אשר מתבסס על יכולת האינטרנט לאפשר לצופה או המשתמש לתת משוב או להשתתף בפעילות כלשהי מעברו השני של המסך.

ובכך הדגש היתרון המרכזי אשר פרסום באינטרנט מציע הוא היכולת של הגולש לבצע פעולה כגון רכישה, השארת פרטים ליצירת קשר או הצטרפות לפעולה מסוימת.

חשוב לציין כי האינטרנט נבדל מאמצעי תקשורת ההמונים האחרים בכמה אלמנטים מהותיים- הפרסום בו זול יותר באופן משמעותי, כמו גם כלל הפעילות והשימוש בו אשר חלק גדול ממנו מתבצע בחינם, כל אחד יכול להשתמש בו ולהיחשף אליו, והמידע בו קיים כל העת וניתן לשליפה מהירה. האינטרנט מאפשר מגוון רב כ"כ של אופני פרסום ואין הגבלת מקום- תמיד ניתן להרחיב את שוח הפרסום, והשטח שעליו ניתן לפרסם הוא אינסופי. בניגוד לאמצעי פרסום אחרים שבהם יש מגבלת מקום פיזית, או מגבלת זמן שידור וכו' ובכך התחרות על מיקום הפרסום עולה ובהתאם גם המחיר.

עקב התעצמותו של תחום הפרסום באינטרנט ושכלולו, כיום ניתן למצוא בעלי מקצוע המתמחים בפרסום באינטרנט, ומשרדי פרסום אשר מיועדים לצורכי פרסום ושיווק אינטרנטיים.

חברת EKDESIGN כיום מובילה את הפרסום באינטרנט עם קשת פתרונות רחבה של אפשרויות פרסום מקוון לעסקים גדולים וקטנים כאחד.

מכלול הפעולות או האלמנטים הפרסומיים משתייכים לתחום רחב יותר הנקרא "שיווק". שיווק הוא למעשה מגוון הפעולות הנעשות לשם קידום והפצה של מסר רעיון מוצר או שרות מסוימים לקהל היעד המיועד לו.

שיווק באינטרנט

לשיווק באינטרנט יש אינספור שיטות ואופנים. הוא מהווה נגזרת של תחום השיווק הרחב שאנו מתוודעים לו בדרכים שונות ובמצבים שונים (לעיתים גם כשאני לא מודעים לכך). עקב מגוון השיטות והדרכים שהתפתחו בשנים האחרונות לשיווק באינטרנט, הפך תחום זה לתחום מבוסס ומשמעותי העומד בפני עצמו.
האינטרנט בשימושו המסחרי – המקורי מבוסס למעשה על השיווק והפרסום. הוא הוכר כבר בהתחלה כתשתית לצרכים פרסומיים שונים לשם יצירת רווחים מהשימוש ברשת. כידוע, הנתח העיקרי מהכנסותיו של אמצעי תקשורת המונים מגיע מהמפרסמים. האפקט הנוצר מהפרסום גורם להגדלת רווחים משמעותית, ולכן גם עולה לא מעט לפרסם.

תחילה, נעשו באינטרנט פעילויות שיווק פשוטות יחסית , כמו למשל שיווק מוצרים בעזרת באנרים- באנר הוא למעשה מין מודעה המפורסמת בדף אינטרנט, לרוב מעוצבת וממוקמת באופן שמושך את העין. ואפשר ללחוץ עליה בעזרת הסמן ולקבל פרטים נוספים או קישור לדף אחר. דרך זו קיימת גם היום, אך נוסף עליה יש אינספור צורות שיווק חדשניות, עד כדיי כך שניתן אפילו לראות באינטרנט פרסומות לשירותי אינטרנט ושיווק דרכו- האינטרנט כבר מפרסם את עצמו למעשה. השיווק באינטרנט עונה על כל הצרכים השיווקיים שמספקים מגוון המדיומים גם יחד- חזותיות, זמינות, אפשרויות חזרה רבות, זמן מסך לא מוגבל, וחשיפה נרחבת.

שיווק אונליין

שיטות השיווק באינטרנט

כאמור, שיווק באינטרנט מתבצע בדרכים רבות:

שיווק במנועי חיפוש

שיוווק במנועי חיפוש מתייחס לשני אפיקי פרסום שונים האחד נקרא קידום אורגני והשני נקרא קידום ממומן.

קידום אורגני הוא למעשה מקבץ שינויים באתר אינטרנט ההפוך אותו ליותר ידידותי עבור הגולשים שלכם, למעשה בקידום אורגני אנו משרטטים מסלול גלישה מסויים עבור הגולשים תוך החדרת מסרים ופרסומים פנימיים שלנו שיגרמו לו להגיע אל הייעד שלו באתר כמה שיותר מהר ובסופו של תהליך לבצע פעולה כגון רכישה, השארת פרטים, או קריאה של תוכן מסויים.

קידום ממומן הוא פרסום מודעות טקסט או תמונה במנועי החיפוש השונים, לכל מנוע חיפוש יש מערת פרסום משלו המאפשרת לבעלי אתרים לפרסם מודעות ממומנות בתוצאות חיפוש רלוונטיות, מערכת הפרסום המוכרת ביותר היא זאת השייכת לגוגל ונקראת ADWORDS, במערכת זאת ניתן להציג מודעות טקסט ותמונה שמופעלות על ידי שאילות חיפוש רלוננטיות לגוף ההודעה ולתון של דך הנחיתה.

שיווק דרך בלוגים שיווקיים

כותב בלוג מקבל הטבות בתמורה לפרסום מוצרים לקהל הקוראים שלו, הקמת בלוג שיווקי לחברה והעמסתו בפרסומים ותכנים שיווקיים רלוונטיים- תמונות, קישורים, סרטונים מבצעים וכו'.

תוכניות שותפים ופרסום באתרי אינטרנט

ניתן לרכוש שטחי מודעות באתרים שלהם אחוזי צפייה רבים וכך וכן נחשפים משתמשי האתר מידית לפרסומת.
חיפוש ממומן- החיפוש הממון הוא שיטת שיווק התופסת תאוצה בתקופה האחרונה. בשיטה זו, משלם המפרסם עבור מילות מפתח, אשר משובצות בטקסטים שונים על גביי הרשת, ומנועי החיפוש מזהים אותן ומציגים אותם בראש דפי תוצאות החיפוש. שיטה זו היא דרך מחוכמת לנצל את אופייו של האינטרנט לשם יצירת אפקט שיווקי.

מדיה חברתית – פרסום ברשתות חברתיות

המדיה החברתית היא השכלול העדכני ביותר של דרכי השיווק באינטרנט. השיווק מתבצע ע"י מינוף של קשרים בינאישיים ברשתות חברתיות על מנת להפיץ תוכן שיווקי בצורה מעודנת שלא תרתיע את המשתמשים או החברים מלעיין בו. דוגמאות לכך ניתן לראות ברשת החברתית "פייסבוק" בעזרת פרסומים שיווקיים של משתמשים והקמת דפים יעודיים לצרכים מסחריים. ישנן רשתות חברתיות נוספות שבהן ניתן ליישם שיווק אינטרנטי בדרכים נוספות המתבססות על אתו העיקרון.

פרסום ושיווק באינטרנט הם כלים הכרחיים בימינו הן לשם השגת המטרה שהיא חשיפת המסר וקידומו לקהל הרחב, והן ברמת הפעילות הטכנולוגית הנדרשת היום על מנת לעמוד בסטנדרט העסקי העדכני. לשיווק באינטרנט יתרונות אינספור, והוא חלק אינטגרלי ודומיננטי מעולם הפרסום המודרני וכתוצאה מכך גם מהמגזר העסקי.

077-6203040
052-4701670
רח' כיאט 6, חיפה
רח' הרצל 3, נס ציונה