תהליך קידום אתרים בגוגל הוא תהליך ארוך שלוקח מספר חודשים, לעיתים נעדיף לא לחכות לסיום התהליך ולהתחיל להשיג לקוחות כבר מעכשיו.
סיבה טובה לקים קמפיין ממומן בגוגל היא כאשר בית העסק שלכם פעיל לפי תקופות ותרצו לפרסם מוצרים ושירותים רק בתקופת זמן מסוימת או כעידוד מכירות לפרק זמן קצר.
לדוגמא, חנות מוצרי חשמל תעדיף להקים קמפיין של קידום ממומן למזגנים בתקופת הקיץ וקמפיין למכונות כביסה בחורף, ניהול קמפיין יעזור לכם להשיג את איכות הפרסום הזאת.
היתרון של קידום מממומן ברשת האינטרנט בניגוד לאפשרויות פרסום אחרות (פלאיירים, שלטי חוצות וכו') הוא בכך שהכול מדוד, ובכל תוכלו בכל עת לדעת מה יחס ההשקעה שלכם לעומת התועלת של הקמפיין. יותר מכך, תוכלו לדעת מה יחס ההמרה שלכם בין גולש ללקוח ובכך תוכלו לבצע שינויים מידיים בכדי לשפר אותו.
קידום ממומן נחלק כיום לשלושה נישות עיקריות באינטרנט:
פרסום ממומן בתוצאות החיפוש של גוגל.
פרסום ממומן בפייסבוק.
פרסום בתוכניות שותפים ואתרים רלוונטיים.
לחץ כאן לצפייה בקפיינים שאנו מנהלים עבור לקוחותינו.
קידום ממומן בתוצאות החיפוש של גוגל
קידום ממומן בתוצאות החיפוש של גוגל מתבצע במערכת ייחודית של גוגל הנקראת גוגל ADWORDS
המערכת מאפשרת לכם לנהל קמפיינים בשיטת המכרז, דהיינו מי שמוכן לשלם יותר יופיע יותר.
מערכת גוגל ADWORDS נחשבת לאחת ממערכות הפרסום היותר מורכבות שקיימות אך היא עדיין קלה מאוד לתפעול, ידע נרחב בשימוש במערכת יכול לעזור לכם לנצל את התקציב שלכם בצורה טובה יותר ולהשיג תוצאות טובות יותר מן המתחרים. את המודעות תוכלו לבחור להציג ברשת החיפוש של גוגל או באתרים שהצטרפו לרשת השותפים של גוגל.
מערכת הפרסום של גוגל עובדת בלוגיקה הבאה:
שלב א: הגדרת מסע פרסום
תחילה יש להגדיר מסע פרסום. במסע הפרסום נבחר את אזור היעד שאליו נבקש להכווין את המודעות, את השפה המיודעת של הפרסומות ושל הגולשים שיצפו במודעות, תקציב יומי וכמה אנחנו מוכנים לשלם עבור כל לחיצה על המודעה שלנו. מייד בסיום ההגדרות הראשונית של מסע הפרסום תוכלו להגדיר קמפיינים של קידום ממומן בגוגל על מנת לשלוט במודעות ובמילות המפתח שיפעילו אותם.
שלב ב: מודעות פרסומיות
עלינו לנסח מודעות שיווקיות ככל שניתן במסגרת מגבלה של 95 תווים ללא סימנים "יוצאי דופן" ככל שהמודעה תהיה יותר רלוונטית לדף שאליו יגיע הגולש כך היא תדורג יותר גבוהה.
סוג מודעה נוסף שניתן לפרסם דרך המערכת של גוגל היא מודעה גראפית בפורמט פלאש או בפורמט תמונה שגוגל מאשר.
שלב ג: בחירת מילות מפתח
בשלב זה אנו נבחר את מילות המפתח שיפעלו את המודעות שלנו, שימו לב שהמערכת של גוגל תפעיל רק מודעות שרלוונטיות למילת מפתח מסוימות.
כל מילת מפתח שתבחרו תקבל ציון שנקרא דירוג איכות, דירוג האיכות הוא ציון שנע מ – 0 ועד ל – 10 וככל שציון האיכות של מילת המפתח שלכם יהיה יותר גבוהה כך תשלמו פחות עבור כל הקלקה והמודעה שלכם תהיינה מוצבת גבוהה יותר משל המתחרים שקיבלו ציון נמוך יותר.
פרסום ממומן בפייסבוק
פרסום ממומן בפייסבוק מציע לנו מגוון רחב יותר של אפשרויות מיקוד. הסיבה לכך היא שפייסבוק יודע הרבה יותר על הגולשים שלו מאשר גוגל ולכן ניתן להכווין את המודעות לקהל יעד יותר ספיציפי.
המערכת של גוגל עובדת בדומה מאוד למערכת של גוגל רק שהמיקוד עצמו הוא לא לפי מילות מפתח אלה לפי תחומי עניין, טווח גילאים, ואזור גיאוגרפי.
פרסום בתוכניות שותפים
פרסום בתוכניות שותפים מציע לכם את האפשרות להציע את המודעות שלכם באתרים שונים ברשת. ובכך אתם יכולים להציג מודעות באתרים רלוונטיים לגולשים רלוונטיים.
היתרון הגדול של תוכניות השותפים הוא היכולת לבחור עבור מה אתם משלמים.
הכוונה היא שלכם בתור מפרסמים יש את האפשרות לבחור לשלם עבור סוג הפרסום "שנרכש על ידי גולש", סוגי הפרסום שתוכלו לבחור הם:
- תשלום לפי כמות הופעות של המודעה (בדרך כלל ניתן לבקש תשלום עבור חבילה של הופעות).
- תשלום עבור לחיצה על המודעה (בדרך כלל ניתן לבקש תשלום עבור חבילה של הקלקות).
- תשלום עבור ליד (ליד הוא גולש שמילא טופס יצירת קשר בדף הנחיתה שלכם).
- תשלום עבור מכירה (במידה ויש לך טופס הזמנה באתר).
כמובן שככל שאיכות הפרסום היא טובה יותר, כגון מכירה, כך המחיר שתשלמו הוא יהיה יקר יותר.
פרסום ממומן הוא עולם שלם של אפשרויות חדשות להשיג לקוחות חדשים ומיתוג לעסק בצורה האפקטיבית והמדודה ביותר מכל אפשרויות הפרסום. ביחד עם תהליך עבודה נכון כגון ניהול קמפיין ממוקד, בניית דף נחיתה רלוונטי ומכירתי ומוצר איכותי, תוכלו להגדיל את מעגל הלקוחות שלכם וכפועל יוצא להגדיל את נפח המכירות שלכם באופן מיידי ובשליטה מלאה שלכם בכל התהליך.