דלג לתכון הראשי
לייעוץ ללא התחייבות
מלאו פרטים או חייגו 077-6203040

סליקת אשראי באתרי אינטרנט

סליקת אשראי באתרי אינטרנט נפוצה מאוד כיום והיא המאפשרת למעשה את פעולת הקנייה ברשת. לשם כך, נדרש לאבטח היטב את המידע באתרים בהם קיימת מערכת סליקה, על מנת הבטיח את סודיותם של הפרטים האישיים המצויים בה ולמנוע שימוש בהם למטרות אחרות.

סליקת אשראי

סליקת אשראי באתר אינטרנט היא למעשה הדרך המאפשרת קנייה ותשלום באינטרנט, ללא מפגש חזותי בין המוכר לקונה. כשאנו קונים משהו דרך האינטרנט, אנו למעשה משתמשים במערכת הסליקה של האתר. מערכת זו מהווה למעשה גורם מתווך להעברת התשלומים מהקונה למוכר. הסולק, או החברה הסולקת, מחויבת בזיכויו של מקבל התשלום בסכום העסקה שבו חויב המשלם. ביצוע פעולה זו מתאפשר לאחר בדיקה ואישור מול חברת האשראי של המשלם. הסולק גובה מהמשלם עמלה בגין פעולה זו, המהווה את הרווח שלו מהתהליך.

פעולת סליקה מתאפשרת גם ללא נוכחות הרוכש, ניתן לבצעה באינטרנט ובטלפון והיא מוגדרת כעסקה בסמך חסר, בו אין למעשה אישור חתימה של הרוכש\המשלם.
תהליך סליקת אשראי באתר אינטרנט מתבצע באופן הבא- הקונה בוחר באמצעות האתר את המוצר אשר ברצונו לרכוש. לאחר מכן נדרש ממנו למלא טופס פרטי תשלום. לאחר שהקונה מאשר את ההזמנה, עוברים פרטי האשראי שלו אל שרת שבו מתבצעת הסליקה מול חברות האשראי. כעבור שניות ספורות מתקבל האישור ובזה למעשה נמסר ללקוח כי תהליך הרכישה בוצע. כרטיס האשראי שלו יחויב כאילו ביצע עסקה פרונטלית רגילה.

סליקת אשראי אונליין

אבטחת אתרים

על מנת שאתר יוכל לעבוד עם אפשרות סליקה, נדרש לאבטח את האתר בצורה קפדנית ומקיפה. כמו כן נדרש להוכיח בפני חברות האשראי בטרם הסכמתם למתן שירותי סליקה, את אבטחתו ומהימנותו של האתר. מערכת מסחר ממוחשבת נדרשת להיות מאובטחת באמצעות תעודת SSL, ויכולת עמידה בתנאים המוצעים ללקוח.
תקן אבטחת סליקה באתרים PCI-DSS הושק רישמית בינואר 2012 בישראל ומחייב בעלי אתרים למלא אחר הוראת אבטחת מידע והגבלת גישה לנתונים שמוגדרים כרגישים.

בנוסף, על כל גורמי מערכת הסליקה והאתר עצמו, להיות מאובטחים ברמה גבוהה. השרת אליו מועברים הפרטים האישיים ופרטי כרטיס האשראי צריך להיות מאובטח, ואף הטופס אותו ממלא הקונה בעת העסקה צריך להיות מאובטח משום הוא מכיל פרטים אישיים אשר אם יגיעו לידיים הלא נכונות עלול להיעשות בהם שימוש בלתי הולם ואף פלילי.

כל אתר השואף לקיים קשרי מסחר עם הגולשים בו צריך שתפעל בו מערכת סליקה. ישנן חברות שונות כיום המספקות שירותי סליקה לאתרים. רצוי לבחור בחברה אשר הספיקה ליצור מוניטין מרשים בתחום זה, ואשר עומדת בתקני האבטחה הדרושים.

חברת EKDESIGN בונה אתרים מאובטחים העומדים בתקנים המחמירים ביותר בארץ ובעולם על מנת שהלקוחות שלכם יוכלו להנות מגלישה בטוחה ואפשרות לבצע רכישה באתר אינטרנט ללא כל חשש.

077-6203040
052-4701670
רח' כיאט 6, חיפה
רח' הרצל 3, נס ציונה