דלג לתכון הראשי
לייעוץ ללא התחייבות
מלאו פרטים או חייגו 077-6203040

עיצוב אתרים מותאמים למנועי חיפוש

לאחרונה עולם אתרי האינטרנט עבר מהפכה של ממש ברמת העיצוב והגימור של אתרי אינטרנט מבוססים HTML או אתרי אינטרנט מבוססים FLASH. כיום ניתן להשתמש באלמנטים חדשים כגון תמונות מתחלפות, תמונות רקע זזות, אשליות אופטיות, תלת מימד ועוד בכדי ליצור אתר מרשים לכל סוגי לקוחות הקצה שלנו; אך עם אנחנו מעוניינים שהאתר שלנו יקבל מיקומים גבוהים במנועי החיפוש לא מספיק לעצב אותו יפה אלה, יש צורך להתאים את העיצוב למנועי החיפוש השונים.

בניית אתרי אינטרנט

כאמור בניית אתרים מתבצעת בשתי טכניקות עיקריות – אתרים המבוססים HTML או אתרים שמבוססים FLASH. על מנת שהאתר שלנו יקבל דירוגים טובים ישנם מספר כללים שחשוב לנו לדעת בעת בחירת העיצוב של האתר וישנם מספר סגנונות עיצוב שנעדיף להמנע מהם, כל זאת במידה וקוד האתר בנוי בצורה טובה וברורה לרובוטים של מנועי החיפוש. לדוגמא שימוש נכון בתגיות והגדרות כל עמוד ובדיקה שהאתר עומד בתקן W3C.

עיצוב אתרים המותאם למנועי החיפוש

עיצוב אתרים נכון:

עיצוב נכון הוא עיצוב שיהיה פשוט ונוח לגולש. הכוונה היא שהגולש יוכל למצוא את אשר הוא מחפש באתר האינטרנט שלכם או לבצע פעולות נדרשות כגון רכישת מוצרים במספר פעולות קצר ומיידי. הרעיון הוא ליצור מסלול לגולש בתוך האתר כך שהוא למעשה יהיה מוכוון לאזור שאתם בוחרים שהוא יגיע אליו. לעיתים קרובות אנו מנסים לייצר אתרים כה מרשמים ומעוצבים שאנו שוכחים שמעבר למראה בסופו של דבר לקוח פוטנציאלי יהיה צריך להשתמש באתר.

להלן מספר טיפים ועצות לעיצוב אתר נכון:

  • נסו לציור כותרות שיסבירו לגולש בקצרה מה הוא רואה מולו.
  • צרו קוביות מידע שימושיות לעדכון תכנים רלוונטיים.
  • צרו מערכת תפריטים נוחה, שתעזור לגולש לנווט בין דפי האתר השונים.

עיצוב אתרים שגוי:

עיצוב שגוי הוא עיצוב שלא "עוזר" להפיק את המירב מן האתר שלכם או לעיתים אפילו מסתיר ממנו מידע. הכוונה היא שמעבר לעובדה שהאתר שלנו מבלבל את הגולש ומרתיע אותו, הוא יוצר אנטגוניזם ממנו בכך שהוא לא מוסר לגולש את המידע הנחוץ. מצב זה יוצר לנו באתר מצב שמקדמי אתרים קוראים לו אחוז נטישה גבוהה, אחוז נטישה אומר שגולש שנכנס לאתר שלכם יצא ממנו ישר מבלי לדפדף בדפים אחרים, מה שמראה למנועי החיפוש שהאתר שלכם או לא רלוונטי או לא ידידותי למשתמש וכתוצאה להוריד את הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש.

להלן מספר טיפים ועצות לעיצוב אתר שגוי:

  • חלונות קופצים
  • חוסר בטופס יצירת קשר בדפי האתר
  • צבעים לא ברורים או צבעי טקסט לא ברורים וגדולים מספיק לקריאה.

לסיכום, עיצוב אתרים הוא תחום מורכב שדורש ידע ונסיון רב, על תהססו לפנות למומחים בנושא בכדי לקבל עזרה נוספת.

077-6203040
052-4701670
רח' כיאט 6, חיפה
רח' הרצל 3, נס ציונה