דלג לתכון הראשי
לייעוץ ללא התחייבות
מלאו פרטים או חייגו 077-6203040

אי-קיי דיזיין – שיווק באינטרנט

מהפכת האינטרנט שינתה ללא-היכר את התנהלותם של תחומים רבים בחיינו, צרכנות, עבודה, תקשורת חברתית וצריכת תכנים בידוריים השתנו ועברו לפורמט דיגיטלי וגלובאלי באופן חסר-תקדים. אחד השינויים המשמעותיים ביותר מתרחש כרגע מתחת לאפנו והוא השינוי בעולם הפרסום והשיווק.

כחלק מהשינוי המהותי בעולם הפרסום, חברות אינטרנט רבות כגון חברת EKDESIGN הקימו מחלקת שיווק מקוון שתוכל לתת מענה על צרכי הפרסום של הלקוחות. הנישה המתפתחת הזאת של פירסום באינטרנט השתנה ללא הרף וחוקי המשחק דינמיים זאת מכוון ששיטות פרסום חדשות נוספות לארסנל השיווק האינטרנטי כל עת ובכך ניתן להגיע אל לקוחות פטנציאליים בכל כיוון אפשרי.

בעבר הלא-רחוק, ערוצי המדיה השונים הציעו אפשרויות אמנם מגוונות לפרסום, אך פאסיביות באופיין. אדם האזין לרדיו ושמע פרסומות למוצרים ושירותים שפלא אם היה זוכר את שמותיהם של העסקים לאחר-מכן; אנשים עלעלו בעיתון במהירות במטרה לדלג על הפרסומים המעייפים בדפיו השונים; גם הפרסום בטלוויזיה הופך אט, אט למועקה מסוימת, זאת למרות הפרסומות החדשניות שצצות לעיתים.

החסרון הגדול של פרסום במדיות שונות כגון טלוויזיה, שלטי חוצות עיתונים וכו' הוא שהפרסום המוצג הוא אקראי לחלוטין, למעשה אנשים נתקלים בפרסום שלכם מאשר מחפשים אותו ובכך העיניין במודעות שלכם הוא נמוך ביחס למחיר שאתם משלמים, נוסף על כך לא קיימת דרך ממשית למדוד כמה לקוחות הגיעו אלינו דרך פרסומים אלו.

פרסום באינטרנט מציע לנו את האפשרות לשווק את המוצרים שלנו והשירותים שלנו ישירות ללקוחות מתעניינים ורלוונטיים וכמובן למדוד את אחוזי ההצלחה של הקמפיינים הפרסומיים שלנו.

בשנים האחרונות מהפכת האינטרנט הביאה לעולמנו את עולם הפרסום והשיווק החדש והאינטראקטיבי שמתנהל כולו על-גבי רשת האינטרנט. כשהיה עוד בחיתוליו כלל פרסום זה שתילת 'באנרים' באתרים פופולאריים אשר לחיצה עליהם הובילה את המשתמש לאתר של העסק אותו הבאנר פרסם, שם יכול היה המשתמש להזמין את המוצר/שירות המדוברים. עם הזמן, השיווק באינטרנט התפתח רבות ובימינו מדובר כבר בעולם מסועף ומורכב ולמעשה פרסום נכון באינטרנט מתחיל כבר בשלב בניית אתרים ועיצוב מותאם אישית לאופי העסק שהאתר מיועד לייצג. להלן מאפייניהם של התחומים המרכזיים בהם פועל שיווק מסוג זה.

ekdesign - שיווק באינטרנט

קידום אתרים

נתחיל דווקא עם אחד התחומים החמים כיום. קידום אתרים התפתח לאחר שהתגבשה ההבנה כי בכדי להתמודד עם גודש המידע שקיים ברשת האינטרנט, הגולשים שמים את מבטחם, כמעט באופן מוחלט, במנועי החיפוש השונים. התנהגות זו הובילה לכך שבכדי שאתר כלשהו יהיה מוכר ויזכה לתנועת גולשים, יהיה עליו לעמוד בקריטריונים השונים שמנועי חיפוש אלו פועלים על-פיהם בכדי לדרג את תוצאות החיפוש, או שעליו לפנות אליהם ישירות עם תשלום. בהתאם לכך, קידום אתרים מתחלק לשני סוגים מרכזיים, קידום אורגני וקידום ממומן.

קידום אורגני

קידום אורגני הינו מאמץ של מקדם האתרים (איש מקצוע המתמחה בשיווק מקוון) לשפר את איכויותיהם של האתרים שלנו לפי הקריטריונים של מנועי החיפוש אשר משתנים תדיר. בצורה פשוטה, ניתן להגיד שמדובר בניסיון לבנות/לשנות אתר מסוים כך 'שימצא חן' בעיני הגולשים ויציע להם מידע רלוונטי ואיכותי וכפועל יוצא יהיה ראוי להופיע במיקום גבוהה בתוצאות החיפוש האורגניות. משימה מורכבת בפני עצמה, לא רק שלכל מנוע חיפוש קריטריונים משלו, בכל מדינה ישנם מנועי חיפוש פופולאריים יותר עליהם יש לתת את הדגש. משימה לא קלה כשמדובר בשיווק גלובאלי. קידום מסוג זה הינו יחסית ארוך באופיו (לוקח תקופה של מספר חודשים), אך הוא יוצר נוכחות חזקה לאתר ברשת ומיתוג תדמיתי. למעשה קידום אורגני משול לאנלגיה הבאה:

רשת האינטרנט היא הקניון הגדול בעולם שניתן להגיע אליו בכול יום ובכול שעה, לקניון יש מספר כניסות וכול כניסה מהווה שער לתחום ייחודי, קידום אורגני ימקם את האתר שלכם בדיוק בכניסה לקניון ובכך אתם תהיו העסק הראשון שהלקוחות יראו, הם יבקרו אתכם הרבה לפני שהם יספיקו לראות את המבצעים וההנחות של המתחרים.

קידום אורגני מתאים במיוחד לאתרים שמספקים שירותים מסוימים או שמוכרים מוצרי דגל ספציפיים.

קידום ממומן

קידום ממומן הינו ישיר יותר באופיו וכולל פנייה למנועי החיפוש בבקשה לקדם את האתר שלנו בצורה ממומנת. תמורת תשלום מסוים, מנועי החיפוש מציבים מודעות קצרות על האתר שלנו בחלק העליון של תוצאות החיפוש למפרסמים שמנהלים מסע פרסום מקצועי, מודעות אשר מודגשות בצבע מיוחד ובפורמט קצת שונה ובולט, ומודעות פרסומיות בצד שמאל של המסך עבור מפרסמים רגילים לפי שיטת מכרז, דהיינו מי שמשלם יותר מופיע גבוהה יותר. ישנן שני שיטות שונות לתשלום עבור מודעות אלו – תשלום על-פי הקלקה/כניסה של משתמש מהמודעה לאתר שלנו, ותשלום לפי כמות הופעות של המודעות עצמם. כל אפשרות מתאימה לאופי הפרסום והמודעות שתרצו לפרסם והמטרה היא לנצל בצורה נכונה את התקציב שלכם. קידום מסוג זה מתאים יותר לאתרים אשר מוכרים קשת רחבה של מוצרים ומעוניים לפזר מגוון רחב של מודעות למגוון רחב של מילות מפתח. בניגוד לקידום אורגני, קידום ממומן הוא מהיר ומיידי, מביא אתכם מיד לתחילתן של תוצאות החיפוש.

שיווק בפייסבוק

הררי מילים כבר נכתבו על היבטיה החיוביים והשליליים של הרשת החברתית המצליחה ביותר בעולמנו, קיים ויכוח עז על השפעותיה, אך על דבר אחד אין ויכוח והוא שחיינו עברו מהפכה חברתית. היו ועדיין ישנן רשתות חברתיות אחרות, אך העוצמה וההצלחה של פייסבוק הינה גלובאלית ומהפכנית בצורה יוצאת מגדר הרגיל.

לא עבר זמן רב עד אשר הבינו המפרסמים והמשווקים השונים את היתרונות רבים הטמונים בשיווק ברשת חברתית זו. ישנן שיטות שונות לפרסם ולשווק בפייסבוק, מודעות בצידי האתר שמותאמות במיוחד לפרופיל של הגולש לפי פרטיו האישיים, תחרויות נושאות פרסים שמתנהלות בכללותן בפייסבוק, עמודי 'משתמש' של עסקים וארגונים שכוללים מידע ותכנים פרסומיים וחנויות וירטואליות של ממש אשר מציגות לראווה את סחורתן באמצעות תמונות, מידע כתוב וסרטים.

העוצמה של שיווק ופרסום בפייסבוק טמונה בהתאמה הממוקדת שלה לכל גולש וגולש. היא מסייעת למקד את תקציב הפרסום בקהל הלקוחות החשוב ביותר לעסק ובכך מעניקה תשואה גבוהה לתקציבי הפרסום.

תוכניות שותפים

ניתן למצוא באינטרנט אתרים ובלוגים אשר אינם מסחריים באופיים אך שעוסקים בנושאים בעלי נגיעה מסחרית, או פוטנציאל לנגיעה מסחרית. ניקח דוגמא בסיסית ופרטנית ביותר, בלוג פופולארי שעוסק ברכבים ונקרא באופן יומיומי על-ידי אלפי משתמשים. בלוג שכזה מאפשר פלטפורמה שיווקית ופרסומית מעולה עבור יבואן של רכב מסוים. בעבור תשלום מסוים עבור בעל הבלוג, ממוקמת מודעת פרסום הכוללת קישור לאתר של היבואן בעמוד של הבלוג. שמו של כותב הבלוג והפופולאריות שלו מלווית ליבואן תמורת סכום מסוים ובכך נוצרת הלכה למעשה מעין שותפות ביניהם.

ברמת המאקרו קיימים אתרים שמציעים להיות המתווכים בתוכניות השותפים הללו ותמורת תשלום חודשי ידאגו למצוא את האתרים המתאימים לעסק שלכם ולסגור איתם עסקאות רלוונטיות לשיווק המוצרים/שירותים שלכם.

עיצוב פנים

עיצובו החזותי של האתר הינו אחד מהמרכיבים החשובים בהצלחתו. פעמים רבות בעלי עסקים שבהחלט מבינים את אמנות העיצוב השיווקי הנכון של חנויות ועלונים, לא שמים את הדגשים הנכונים בעיצובו של אתר האינטרנט. דגשים אלו הינם שונים ודורשים הבנה של התנהגותם ותפיסתם של הגולשים במהלך שיטוטיהם במעבה האינטרנט. שיווק איכותי דורש מענה עיצובי על הדגשים אלו.

בניית אתרים על ידי חברה מקצועית עם מחלקת שיווק שיכולה לתמוך וללוות את התהליך תניב לכם אתר אינטרנט שיווק שמתאים במיוחד לצרכים שלכם ולצרכי הלקוחות שלכם.

חברת EKDESIGN מתמחה בבניית אתרים שיווקים ומפעילה מחלקת שיווק אונליין הנותנת קשת פתרונות רחבה לכל סוגי הפרסום באינטרנט.

בין לקוחות החברה תוכלו למצוא את: PHILIPS, WHIRLPOOL, אלקטרה, מ.ח.א., ביצורית, המי"ל מרכז הדרכה מטריקס, מסקלופדיה ורבים נוספים.

עולם הפרסום של המחר ובמידה רבה גם זה של היום כבר לא יהיו כפי שהכרנו. אינטראקטיביות ותפוצה רחבה ואיכותית הם שם המשחק.

077-6203040
052-4701670
רח' כיאט 6, חיפה
רח' הרצל 3, נס ציונה