דלג לתכון הראשי
לייעוץ ללא התחייבות
מלאו פרטים או חייגו 077-6203040

תוצאות החיפוש בגוגל התאמה אישית לכל גולש

שנת 2013 מתאפיינת במספר גדול של עדכונים בשירות החיפוש של גוגל כאשר הגדול בינהם הוא עדכון פינגווין 2, אחריו מגיע עדכון פנדה ועוד שלל עידכונים קטנים וגדולות שהמטרה של כולם היא לספק לגולשים תוצאות חיפוש איכותיות וטובות על ידי מניעת הופעה של אתרים אשר אינם מציעים תוכן שימושי לגולש ביחס לנושא האתר.

מעבר לסינון אתרים לא רלוונטי מתוצאות החיפוש, גוגל הפעילה מערך חדש לדירוג אתרים והצגתם באופן אישי ומותאם לכל גולש אשר משתמש בשירותי GOOGLE השונים.

מה הכוונה בשירות גוגל ?

כל מי שבבעלותו חשבון GMAIL, GOOGLE +, יוטיוב וכו' וודאי זוכר כי בשנת 2012 גוגל הכריזה כי היא מתכוונת לאחד את כל השירותים שלה לתפעול תחת חשבון משתמש אחד לצורך נוחות שימוש.

פועל יוצא משימוש בשירותי גוגל הוא מתן מעקב מסחרי אודות דפוסי הגלישה שלכם ותחומי העיניין שלכם כך למשל גוגל יודעת על איזה אתרים המלצתם על ידי לחיצה על +1, או איזה אי מיילים אתם מקבלים מאתרים מסויימים וגולשים אל האתר כתוצאה מכך, אותוה הדבר לגבי הסרטונים שצפיתם בהם ביוטיוב או בלוגים שכתבתם בהם במערכת בלוגר.

נוסף על כך ישנם סרגלי כלים אשר מוטמעים בדפדפנים ומנטרים את דפוסי הגלישה שלכם, וכיום רוב מנהלי האתרים מחברים את האתר שלהם למערכת גוגל אנליטיקס אשר מנטרת פעילות גולשים באתר.

קבצי COOKIES גם הם מושתלים לכם בדפדפן ועוקבים אחרי פעילות שאתם מבצעים באינטרנט.

תוצאות חיפוש מותאמות אישית

איך זה קשור לתוצאות חיפוש מותאמות אישית ?

מנוע החיפוש של גוגל בודק מספר פרמטרים בנוגע אליך על מנת להציג לך את התוצאות המתאימות ביותר למה שאתה מחפש, הפרמטרים העיקריים הם:

מיקום האתר על פי אזור גיאוגרפי

אין שום הגיון להציג לגולש מישראל שמחפש חנות פרחים אתר שנמצא באנגליה שכן אין דרך שבה חנות פרחים באנגליה תוכל לעזור לגולש בישראל ולכן בעלי אתרים יכולים להגדיר בכלי מנהלי האתרים את השיוך גאוגרפי של קהל היעד של האתר.

מיקום הגולש ביחס למיקום העסק

נניח שאתם נמצאים בירושלים ומחפשים מסעדה לאכול בא ארוחת צהריים ומבצעים חיפוש מהמכשיר הסלולרי שלכם, מנוע החיפוש של גוגל יציע לכם מסעדות שקרובות אל המיקום הנוכחי שלכם באותו הרגע ולא את המסעדות אשר מופיעות בדרך כלל בעמוד הראשון.

המלצות של חברים ותחומי עניין משותפים

לכולנו יש מכרים מכל מיני אזורים ותחומים שונים בחיים, על ידי כך שגוגל מזהים את החברים שלנו ברשתות החברתיות כגון גוגל + הוא יודע להמליץ לנו על אתרים שהחברים שלנו נהנו מהם, ביקרו בהם או המליצו עליהם.

כך למשל, אם חבר שלנו כתב ביקורת על מוסך שנותן שירות מקצועי ואנחנו מחפשים בגוגל "תיקון מנוע", אותו המוסך שקיבל המלצה מחבר שלנו יקבל תיעדוף בדירוג המיקומים של גוגל.

העקרון הזה נוגע למגוון תחומים אחרים כגון תמונות, אזורי תיירות, מאמרים שקראתם ואנשים אחרים שאתם מכירים.

עולם האינטרנט הרחב והלא נגמר הופך להיות רלוונטי בהתאמה אישית אלינו, בקרוב כבר לא יהיה צורך בלחפש את האתר הנכון ביותר בשבילנו או את המוצרים המתאימים ביותר עבורנו, אלה מנועי החיפוש ביחד עם לוגיקה סמנטית יעשו את העבודה הקשה עבורנו.

077-6203040
052-4701670
רח' כיאט 6, חיפה
רח' הרצל 3, נס ציונה