דלג לתכון הראשי
לייעוץ ללא התחייבות
מלאו פרטים או חייגו 077-6203040

פרסום בניוז פיד של פייסבוק

פרסום בניוז פיד של פייסבוק הוא עניין אשר תופס תאוצה בעת האחרונה, ובפייסבוק לא נשארים מאחור ומפתחים עזרים להתמודדות ומינוף התופעה, כמו למשל אלגוריתם האדג' ראנק.

פרסום בניוז פיד

הפרסום בפייסבוק הוא יעיל, מהיר, ולרוב גם בחינם או בתשלום סמלי עבור קידום ממומן. כל אחד רשאי לפרסם כמעט כל דבר, והפרסומים מופצים בין מאות אלפי משתמשי הרשת בכל רחבי העולם. לרשת החברתית, תכונות ייחודיות אשר הופכות אותה לפלטפורמת פרסום מהיעילות ביותר בעולם. והעיקריות שבתכונות הן- כמות המשתמשים וההפצה הוויראלית. פייסבוק היא הרשת אשר מונה את מספר החברים הגדול ביותר, והמידע שמועבר בה מועבר תוך דקות ואפילו שניות באופן וריאלי, בהתפשטות המגדילה את עצמה כל העת בין המשתמשים שלה.

אך עם הזמן, למדה הרשת להתאים את תכניה עבור המשתמשים לפי העדפותיהם וכתוצאה מכך נגרם צמצום בחשיפה אורגנית של תכנים- המופצים ללא מימון וסיוע, ככל הנראה גם על מנת על מנת להגדיל את אחוזי השימוש בתכנים ממומנים. ניתן לשער שזאת מפאת העובדה שפייסבוק היא גוף כלכלי רווחי לכל דבר ועניין הזקוק להגדלת מקורותיו כלכליים על מנת להמשיך ולהתקיים ולהתרחב, ועדיין לאפשר למשתמשים את השימוש הכללי בחינם. פייסבוק מצידה, איננה יצאה בהצהרה ואף הכחישה את הטענה.

אך כמו בכל פורמט של מידע נרחב המאפשר גם חיפוש והתאמת חשיפה, בפייסבוק, בדומה לגוגל, ישנן שיטות למקסם את הפרסום והפצת הידע כך שהחשיפה אליהם תהיה מקסימאלית מבחינת כמותית, שזהו גורם עיקרי באופטימליות פרסומית. כל אילו נכללים תחת התחום החדש הנקרא NFO – News Feed Optimization. במרכזו עומד אלגוריתם קביעת חשיפת התכנים של פייסבוק- הEDGE RANK.

עיצוב ניוז פיד בפייסבוק

אלגוריתם EDGE RANK

האלגוריתם המחוכם הזה, נוצר מפאת הצורך לסנן תכנים לא רלוונטיים ותכנים פרסומיים שאינם תואמים את צרכי המשתמש על מנת שהפרסום הנכון יגיע לקהל היעד הנכון, ואת זאת מבצע אוטומטית האלגוריתם לפי קריטריונים שונים הנוגעים לשימוש ולהתנהלות ברשת. כתוצאה מכך, למשל, לא כל תוכן אשר יתפרסם בדפי חברים ובדפי לייק שאנו אוהדים יגיע לפיד שלנו, ולהיפך, אלא רק מה שמזוהה כרלוונטי.

לשם מימוש צרכים פרסומיים ולהגדלת החשיפה, יש צורך ליצור רלוונטיות, ולשם כך יש להבין כיצד עובד האלגוריתם עצמו ולפעול בהתאם לכך להשגת התוצאות הרצויות.

האדג'-ראנק הוא פשוט יחסית לאלגוריתם הסינון במנועי החיפוש, והוא מבוסס על שלושה משתנים עיקריים כך שכל תוכן על גביי הפייסבוק כמו סטטוס, תמונה וכו' מוגדר כאובייקט, וכל פעילות הנוגעת אליו, כמו עשיית לייק שיתוף וכולי מוגדרת כ-אדג'(קצה). סך כל הפעולות הללו, הנוגעות לאותו אובייקט מרכיבות את הדירוג שלו, ה-RANK , וכל קצה מורכב משלושה פרמטרים לדרוג גם כן, אשר אותם מכפילים אחד בשני כדיי לקבל את הדירוג הסופי. על פי אותו ציון, ייקבע מקומו (אם בכלל) בניוז פיד של משתמש מסוים.

שלושת הפרמטרים המרכיבים את דירוגו של ה-אדג' הם- קרבה, משקל או חשיבות התוכן, והתדירות. הקרבה, היא פרמטר המתייחס לפעילות ההדדית שמתרחשת בין שני משתמשים. כאשר משתמש א' יהיה בפעיל בעמוד הפייסבוק של משתמש ב' במידה רבה- תגובות, לייקים, שיתופים וכולי- כך יוצגו בניוז פיד שלו עדכונים של משתמש ב', ולהיפך, אך אם משתמש ב' איננו פעיל בעמוד של משתמש א', הוא לא יקבל עדכונים ממנו בפיד. ציון דירוג עולה ככל שהאינטראקציה בין שני המשתמשים גבוהה יותר, במיוחד אם היא הדדית וקבועה לאורך זמן.

הפרמטר השני הוא חשיבות התוכן. חישובו של ציון הדירוג כאן, מתייחס לכך שככל שהתוכן חשוב יותר, הוא יקבל ציון גבוה יותר, ואת זאת מודדים בעזרת מכלול הפעילות שנוצרה בעקבות אותו תוכן- לייקים, שיתופים, תגובות וכן הלאה. גם כאן, יש חלוקה נוספת, ומתברר שישנה עדיפות על פי סוג הקובץ, ושסוגי קבצים מסוימים יקבלו ציון גבוה ותר מאחרים, למשל קובצי ווידאו בראש הרשימה, אחריהם תמונות ואז סטטוסים. בנוסף לכך, אובייקטים שמועלים ממכשירים ניידים מקבלים גם הם משקל רב בדירוג, משום שמבחינת פייסבוק הם קשורים לאירועים בזמן אמת.

הפרמטר השלישי הוא תדירות התוכן, או הזמן, והוא נוגע לפרק הזמן שעבר מאז פרסום האובייקט. (התוכן או התמונה\סרטו וכדומה). כלומר- ככל שהתוכן חדש יותר- שעבר כמה שפחות זמן מאז פרסומו, כך יקבל ציון גבוה יותר המסייע לדירוגו.

לאור כל זאת, ניתן לראות בבירור כי מינופו של הקידום האורגני בפייסבוק לטובת הצורך הפרסומי טמון בהבנת אלגוריתם הסינון והיכולת לפעול בהתאם אליו. שימוש נכון בניוז פיד של פייסבוק עשוי לחולל פלאות במובנים רבים של פרסום ושיווק, ובעידן הנוכחי זה עוד צעד הכרחי להתקדמות עם קצב הטכנולוגיה.

077-6203040
052-4701670
רח' כיאט 6, חיפה
רח' הרצל 3, נס ציונה