מדריך בניית אתרים

פורסם ב-5 במאי 2013 מאת:
מדריך בניית אתרים
מדריך בניית אתרים
בתקופתנו אנו מבחינים בעסקים גדולים ומבוססים לצד מאות עסקים קטנים וביתיים הנפתחים ללא סוף. חלקם מצליחים לשגשג, וחלקים נעלמים. שני דברים אחד משותפים לרובם:
  1. לכולם יש אתר אינטרנט
  2. לרובם אין ידע בהקמה ובמהות של אתר אינטרנט
 
הם יודעים שהדבר הזה קיים – אתר אינטרנט , הוא גולשים בהם, הם יודעים שהם רוצים כזה וכזה, אבל האם בנו להם אתר  המתאים להם? האם מדובר באתר שיענה על צורכיהם? האם האתר שנבנה ישמש אותם בצורה חכמה? האם הוא מאופיין לצרכים שלהם? לאיזה מטרה הוא משמש? האם האתר מתאים למנועי החיפוש, בעיקר גוגל? SEO  ועוד מספר רב שאלות שישפיעו על האפקטיביות של האתר.
ובכן זוהי הבעייה המרכזית של רוב בעלי העסקים המתכננים ( ובצדק) להקים אתר אינטרנט לעסק שלהם. הם רוצים אתר אינטרנט לעסק שלהם, אך לא ממש יודעים איזה אתר הם צריכים. בעייה שהם לא מודעים אליה, ועלולה לעלות להם בתסכול ובהפסד כספי. ובכן מאמר זה בא לבאר אלו סוגי אתרים קיימים , ומה צריך לעשות לפני שניגשים אל חברת בניית אתרים, או אל בוני אתרים מקצועי. נתחיל  בתיאור סוגי האתרים הקיימים בשוק האינטרנט ונמשיך בתיאור ממצה כמה שאפשר של בעלי המקצוע בתחום בניית האתרים:

הערה : הסיבה שבחרנו לתת הסבר על סוגי חברות בניית האתרים בארץ הוא שמין הסתם, וכמו בכל עסק כל שהוא ישנם בעלי עסקים יותר מקצועיים יותר מעודכנים וישנם פחות. בנית אתרים בשונה מעסקים אחרים, הוא עסק המשתנה במהירות, ובוני אתרים צריך להיות מעודכן במספר רב של נושאים וחידושים ובכל מה שקשור לבניית אתרים. למשל: אתרים המתאימים לגוגל, מבחינת מבנה וקוד, שיווק באינטרנט, עיצוב אתרים אתרים מותאמים למכשירים ניידים ופאלפונים ועוד...
ובכן, מאמר זה ינסה להבהיר לכם, מהו בדיוק התהליך  הנכון לבניית אתר אינטרנט
 

סוגי אתרי אינטרנט

 

אתר תדמית

 
נקראים גם לעיתים מיניסייט ( אך לא בהכרח( והם מתפקדים בעצם ככרטיס ביקור משודרג של העסק.  מדובר בעיקר באתרים בסיסיים בעלי בר ניווט אחד שיכול להכיל עליו מספר מצומצם של קטגוריות/דפים . אך בדרך כלל לאתרים אלו יש האופצייה לייצר דפים ללא סוף. באתר תדמית תוכלו להציג את שירותי החברה, אודות החברה, גלריית תמונות, או וידאו וצור קשר. במידה ואתם לא רוצים להוציא יותר מידי כסף על אתר, אתם יכולים לפנות  לאחת מחברות הבניה באינטרנט המציעות בניית אתרים באופן עצמי וכמעט בחינם. מדובר באתרים עם מבנה ועיצוב קבועים. כמובן שאפשר לקבל אתר תדמית מעוצב אישית במחיר לא יקר.  

חנות וירטואלית/אתר מכירות

 
חנות וירטואלית מיועדת לבעלי עסקים המעוניינים למכור מוצרים ברשת. אתרים אלו מכילים אפשרות להכניס לאתר את מוצרי החברה,עם אפשרות סליקה.

פורטל

אתר פורטל משמש פתח או שער לאתרים אחרים. לעיתים מדובר באתר המרכז כמות נכבדת ומקיפה של מידע על נושא מסוים. פורטלים מאפשרים למשתמשים שירותים כמו תיבות תואר אלקטרוני , משחקים,  חדשות כלליות או על נושא מסוים, הורדת ומילוי טפסים, בעיקר אם מדובר באתר רשות עירונית.

בלוג


מבנה אתר מאוד פופולארי , אתר המאפשר להעלות מאמרים/פוסטים בעלי אופי אישי בצורה מהירה ( מה שבעצם אפשרי בכל אתר מודרני עם מערכת ניהול תוכן) . מתאים לכולם. הדבר המאפיין בלוג הוא כמות תכנים המתעדכנת בצורה יחסית מהירה, כמובן תלוי בכותב. התכנים מופיעים במרכז העמוד, אחד מתחת השני. כמעט רוב הפורטלים מציעים פתיחת בלוגים בחינם, אך החיסרון הגדול בשיטה זו היא שתכנים יושבים על שרתי הפורטל ויכולים להיעלם לעיתים ביום אחד ללא אפשרות שיחזור, בעוד שאם אתם פותחים בלוג עצמאי, יש לכם שליטה מלאה על הימצאות התכנים. בדרך כלל פותחים בלוג לצד אתר, לצורך עידכון שוטף של חדשות , ולכתיבת פוסטים יותר אישיים.
כיום המערכת הנפוצה ביותר לפתיחת בלוג היא מערכת ה-וורדפרס, מערכת בלוגים חינמית וחופשית המאפשרת לכם לפתוח בלוג מועצב אישית בכמה לחיצות כפתור, במידה ויש לכם הבנה בתכנון בסיסי תוכלו גם לערוך לגמרי מחדש את המערכת לפי רצונכם, אם אתר מחפשים משהו יותר פשוט ניתן להשתמש במערכת בלוגר לפתיחת בלוג אישי.

אתר לוחות

אתר לוחות הוא בעצם לוח מודעות אלקטרוני למכירה של מוצרי יד שניה, דירות למכירה ולהשכרה.  

 

אתרי מכירות פומביות

אחד הטרנדים החזקים היום בשוק. אתר המשמש כזירה למכירות פומביות ולהצגת קופונים יומיומיים, אתרי מכירות פומביות מאופיינים בעידכון שוטף של מוצרים ומבצעים חדשים ומתעדכנים באופן שוטף שכן הלקוחות מצפים לקבל ארסל מוצרים חדש בכל פעם שהם יכנסו לאתר.

אתר אינטרנט כללי


סוג האתר הנפוץ מכולם. בעצם אתר תדמית משודרג, שיכול לכלול בתוכו גם תתי קטגוריות , ותת- תתי קטגוריות , דף חדשות, גלריות תמונות, רשימת תפוצה, דף צור קשר ועוד. 

לאחר שמנינו את סוגי האתרים השונים נספר על הנפשות הפועלות בשוק בניית האתרים בארץ. תיאור זה יכול גם להשליך על בוני אתרים בחו"ל.

 
בוני אתרים פרטיים \פרילנסרים
בוני אתרים שעובדים מהבית, ללא משרד. לעיתים תיפלו על בחור/ה שזה עתה סיים קורס לבניית אתרים, ולעיתים על בוני אתרים מקצועי בעל ניסיון רב. החיסרון הגדול הוא שבדרך כלל כאלו שעובדים לבד,  לעיתים אי אפשר להשיג אותם מהסיבה הפשוטה שאין להם משרד, והם יכולים פשוט לסגור את הטלפון. חיסרון שני הוא שאת כל עבודות הנילוות, העיצוב והקידום הם לעיתים מעבירים לקבלני משנה, מה שלעיתים גורם לטעיות. דבר שלישי, לא כולם מחזיקים שרת ואתם צריכים לאחסן את האתר במקום אחר. כך שאתם מוצאים את עצמכם מתרוצצים בין כמה מקומות במקום לרכז את העבודה במקום אחד. יתרון, לעיתים המחיר אצל בוני אתרים פרטיים הוא יותר זול.
 

חברה לבניית אתרים


רוב חברות האינטרנט שאנו מכירים, חברות בעלות משרד, וצוות עובדים החל ממעצבים , מתכנתים, מקדמי אתרים ואנשי שיווק. כדאי לבדוק קודם כל בתיק העבודות של החברה, כדי לבדוק את מגוון העיצובים של החברה, ולהחליט האם זה מתאים לכם, ולשים לב שבחוזה מפורטים איפיון האתר ולוח זמנים.
 

בניית אתר בחינם

חברות אתרים המציעות פלטפורמות  - מערכות ניהול תוכן – המציעות בניית אתר באופן עצמי ולעיתים בחינם. לרוב מדובר באתרים בעלי מבנה ועיצוב קבועים וזולים מאוד, ונראים גרוע.
לאחר שהבנו איזה אתר אינטרנט יכול להתאים לעסק שלנו .
 

שיטות לבניית אתרים

בשוק בניית האתרים קיימות מספר שיטות ( שפות ) לבניית אתרים. השיטות והשפות מתעדכנות באופן שוטף, וכולן מיועדות בסופו של דבר ליצירת אתר אינטרנט זהה מבוסס קוד HTML. כל בוני אתרי האינטרנט בוחרים את שיטות הבניית המתאימות להם. אם זה PHP,ASP, או בניית בעזרת שיטות קוד פתוח כמו WordPress ו -Drupl . באופן כללי זהו מידע שלא אמור לעניין אתכם, לבד מהידיעה שבוני האתרים שלכם,לא ישתמש בכלי שלא עובדים טוב במנוע החיפוש גוגל, כמו פלאש (flash) - אתר מבוסס פלאש לא יראה על ידי גוגל, אפשר להשתמש באלמנטים של פלאש. כך לגם לגבי  וג'וואה סקריפט.

חברת בניית אתרים מקצועית, היא זו שתנסה לעצור את ההתלהבות שלכם, תיקח את המושכות ותנסה להדריך אתכם בבחירתה האתר הנכון לעסק שלכם, כי:
לאחר שהבנו איזה אתר אינטרנט יכול להתאים לעסק שלנו, ובחרנו את חברת בניית האתרים המתאימה לנו אנו צריכים לחשוב ולהבין מה אנו רוצים להשיג מהאתר שלנו.  האם זהו אתר שנועד ואך רק ולהציג תיק עבודות, או שירותי החברה? או שזה שאתר זה אמור להביא לנו פניות מלקוחות? אלו דברים שהם קריטיים מאוד, כיון שלעיתים אנו נסחפים בתהליך העיצוב ומנסים משהו חדשני, 'מגניב', ויפה לעין, ובסופו של דבר אנו מקבלים אמנם אתר יפה, אך לא שימושי.  כלומר במידה והאתר מתפקד כאתר הבית של העסק, ואתם מסתמכים עליו כצינור להעברת לקוחות פוטנציאלים, אתם צריכים לתת דגש לצורך זה כבר בתהליכי עיצוב האתר. 
 

תכנון האתר על פי קהל יעד

כלומר לחשוב ולהבין מה קהל היעד שלי רוצה. האם הוא צריך לראות קטלוג מכירות? האם הוא קהל שנוהג למלא פרטי צור קשר? או כזה שצריך מספר טלפון? אם לא נחשוב על הפרטים הללו, אנו עלולים להחטיא את המטרה שלשמה הקמנו את האתר.
 

תקציב

פועל יוצא של הסעיף הקודם. אתר טוב הוא אתר שמרוויח כסף לכן חשוב לחשב כמה לקוחות צריכים לקבל מהאתר במשך שנה ולפי זה לחשב את הוצאת הסכום לבניית האתר. אלא אם כן אתם מתכננים להרחיב פעילות של העסק דרך האתר.
 

איפיון האתר

לאחר שקראת על כל סוגי האתרים, החלטתם על המטרות אותם אתם רוצים להפיק מהאתר, בחנתם אתרי אינטרנט מתחרים, ואחרים ברשת, חשוב שתכינו דף איפיון של האתר המכיל את כל מה שאתם רוצים שיהיה באתר, צבעים, סגנון ותבקשו הצעת מחיר מכמה חברות בניית אתרים. חשוב לדרוש שהאתר יהיה מתאים למנוע החיפוש גוגל – כלומר יהיה בנוי בשפות הנסרקות על ידי גוגל.
 הדפס מאמר
 שלח לחבר
לא מצאת את שחיפשת? זקוק להכוונה? צור קשר ונוביל אותך בעולם האינטרנט, התקשר 077-6203040.
אתרים לטלפונים סלולריים
הקמת ערוץ יוטיוב
דף מעריצים בפייסבוק
בניית אתרים בטכנולוגיות שונות:
ASP.Net
ASP
MSSQL
JQuery
MySQL
WordPress
PHP
Flash
HTML5
W3C
  • אי.קיי.דיזיין - בניית אתרים
  • טלפון: 077-6203040
  • פקס: 077-6203041
  • אמייל: contact@ekdesign.co.il
  • כתובת: כיאט 6 חיפה, ישראל
  •  
  • צור קשר »